سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد کودکان باهوش با احتمال بیشتری در بزرگسالی گیاهخوار می‌شوند.

به گزارش بی بی سی گروهی از محققان در دانشگاه ساوتهمپتون نشان داده‌اند که گروهی از افراد که در 30 سالگی گیاهخوار بودند، در ده سالگی به طور متوسط  در آزمون ضریب هوش 5 نمره بیشتر آورده بودند.

پژوهشگران گفتند این یافته می‌توانند توضیح‌دهنده علت سالم‌تر بودن نسبی  افراد باهوش‌تر باشد، چرا که رژیم غذایی گیاهی با میزان پایین‌تر بیماری قلبی و چاقی همراهی دارد.

نتایج این تحقیق که بر روی 8179 نفر انجام شده در نشریه پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است.

در این بررسی تفاوتی از لحاظ میزان ضریب هوش دوران کودکی میان گیاهخواران مطلق و  گیاهخوارانی که گاهی مرغ و ماهی می‌خوردند مشاهده نشد.

کاترین گیل سرپرست این تحقیق در مورد یافته‌های به دست آمده گفت: "این یافته که کودکان باهوشتر با احتمال بیشتری در بزرگسالی گیاهخوار هستند، همراه با شواهد دال بر  اثرات مفید بالقوه رژیم گیاهخواری بر سلامت قلب، ممکن است بیانگر رابطه میان هوش بالا در دوران کودکی و نوجوانی و کاهش خطر بیماری قلبی در دوران بزرگسالی باشد."

البته دکتر گیل افزود این امکان هم وجود دارد که این یافته‌ها صرفا نمونه‌ای از ترجیحات سبک زندگی باشد که بر حسب هوش افراد تفاوت می‌کند، مثلا انتخاب روزنامه ممکن است بر روی وضع سلامت افراد تاثیر داشته باشد یا نداشته باشد.

کد خبر 11309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز