مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: تلویزیون های پلاسمای هیتاچی تا سال 2011 کاملا بصورت حرکات دست کنترل خواهند شد.

tv control

پیشرفت و توسعه تکنولوژی بطور شگفت آوری سریع و باور نکردنی است. زمانی برای کنترل یک دستگاه الکترونیکی می بایست به آن نزدیک شده و کلیدهای آن را لمس کنید. بعد ها با یک دستگاه کنترل از راه دور... و حالا تنها حرکات دست شما برای کنترل یک دستگاه مانند تلویزیون کافی است.

پیشرفت تکنولوژی، کار انسان را روز به روز آسان و راحت تر می کند. این امر، بطور نامحسوس انسان را به سمت راحت طلبی و عدم تحرک سوق می دهد.

چرا که از این به بعد شما می توانید تلویزیون یا هر دستگاه الکترونیک دیگر در منزلتان را با حرکت دست از راه دور کنترل کنید. بدون اینکه به کلید یا دستگاه کنترولر دست زده یا نزدیک شوید.

تلویزیون های پلاسمای شرکت هیتاچی تا سال 2011 کاملا بصورت حرکات دست از راه دور کنترل خواهند شد. در این تلویزیون ها دوربینی کار گذاشته شده است که حرکات دست شما را گرفته و به سنسورهای تلویزیون منتقل می کند.

 

tv control

حرکات دستی که برای سنسورهای این تلویزیونها تعریف شده است، شامل؛ حرکات افقی، عمودی برای روشن و خاموش کردن، صدا و تغییر کانال ها، چرخشی برای برنامه و تنظیمات دستگاه است.

 

tv control

 

تکنولوژی بسیار جالبیه بشرط آنکه.... کاربر این تلویزیون از آن دسته افرادی که هنگام حرف زدن، تمام مدت از دست هایش برای رساندن منظورش استفاده می کند، نباشد. چرا که ممکن است، تمام برنامه های تلویزیون را بهم بریزد. بخصوص اگر این حرکات دست زمان پخش مسابقه فوتبال باشد.

 



http://newteevee.com/2009/01/08/show-of-hands-gestures-control-hitachi-tv

 

 

 

کد خبر 112992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز