همشهری‌آنلاین: شبکه اترک بیست و نهمین شبکه استانی صدا و سیما با حضور رئیس رسانه ملی آغاز بکار کرد.

IRIB Atrak Channel

به گزارش واحد مرکزی خبر ، برای راه اندازی این شبکه استانی که بیش از 50 درصد جمعیت استان خراسان شمالی را پوشش می‌دهد 27 میلیارد ریال هزینه شده است.

شبکه اترک از این پس با 8 ساعت فعالیت روزانه ، 900 ساعت برنامه در سال با موضوعات مختلف مورد نیاز مخاطبان تولید و پخش می‌کند.

در آیین افتتاح شبکه استانی خراسان شمالی آیت الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد با اشاره به جایگاه و نقش صدا و سیما در زندگی مردم گفت: صدا و سیما تنها دانشگاهی است که در همه حوزه‌ها در کنار مردم است و با تولید برنامه های تاثیرگذار، توسعه را در مناطق مختلف کشور سرعت می‌بخشد.

ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالی نیز توجه به توسعه در استان‌ها را از مهمترین برنامه های دولت ذکر کرد و گفت: شبکه‌های استانی از شاخص‌های مهم توسعه در منطقه است و ما امیدواریم با راه اندازی شبکه اترک علاوه بر سرعت بخشیدن به روند توسعه، قابلیت‌های این استان برای مردم و مسئولان کشور به خوبی معرفی شود.

موسی رضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دشمنی غرب با نظام جمهوری اسلامی و هدف قراردادن فرهنگ اصیل مردم مناطق مختلف گفت: صدا و سیما با شناسایی و معرفی فرهنگ مردم در استان‌های مختلف بهترین مقابله با این هجمه فرهنگی را انجام داده است.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم فرهنگ و آداب اسلامی - ایرانی را مهمترین سرمایه ملی در مقابله با هجمه فرهنگی و تبلیغاتی دانست و بر جایگاه بی‌بدیل شبکه‌های استانی در حفظ و تقویت فرهنگ‌های بومی در کشور تاکید کرد.

آقای ضرغامی با اشاره به رشد باورها و اعتقادات دینی در میان نسل جوان و ظهور و بروز بی‌نظیر آن در مناسبت‌های مختلف گفت: تداوم رهبری حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر باعث هویت بخشی غرورآفرین در میان نسل جدید شده است.

رئیس رسانه ملی به توانمندی استان خراسان شمالی در بخش تولید محصولات مختلف کشاورزی اشاره کرد و افزود: شبکه استانی اترک از این پس قطب تولیدات رسانه‌ای در حوزه روستا و کشاورزی خواهد بود.

همزمان با افتتاح شبکه استانی اترک 144 طرح تلویزیونی و رادیویی شامل 121 فرستنده تلویزیونی متوسط و پرقدرت در قالب 47 ایستگاه ماهواره‌ای و 23 فرستنده رادیویی اف ام و 14 پروژه فنی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح‌ها از این پس 78 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی صدا و تصویر شبکه های سراسری را با کیفیت خوب دریافت می‌کنند.

کد خبر 112577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز