ایران اسلامی با برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان حال و هوای خاصی دارد و گزارش خبرنگـاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور حـاکیست جوانـان بـا آذیـن بندی و چراغانی مساجد و معابر، پخش شربـت و شیرینی و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی حـال و هوای خاصی به شهرها بخشیده‌اند.

Imam Zaman

عاشقان حضرت مهدی (عج) بـا برگزاری مجالس جشن و شادی در مساجد، امـاکن مذهبی و منازل و آب پاشی کوچه‌ها و دود کردن اسفند و عود بـه استقبال میـلاد خجسته گـل نرگس رفته‌اند .

منتظران ظهـور حضرت، بـا قـرائت دعاهـای ندبه و فـرج و بـا زمـزمـه " اللهم عجل لولیک الفرج " عاشقانه از خدای خویش ظهور یوسف فاطمه (س) را طلب می‌کنند.

از شهرهای مقدس مشهد و قم خبر می‌رسد زائران حرم های نورانی حضرت رضا (ع) وحضرت معصومه (س) که این روزها بـه میمنت مـاه سراسر عید شعبان از راه‌های دور و نزدیک راهی زیارت شده‌اند ، با حضور در صحن‌ها و رواق‌های این حرم‌های مـلایک نشین و راز و نیاز، آن بزرگواران را واسطه تعجیل در فرج منجی موعود قرار داده‌اند و حضور در روزگار خوش ظهورش را از درگاه حضرت دوست طلب می‌کنند.

به همین مناسبت جشن هـای ویـژه میـلاد حضرت ولی عصر (عج) از صبح امروز در رواق امام خمینی حرم رضوی آغاز شده است. قرائت دعای کمیل و مناجات شعبانیه و بـرگـزاری آیین احیای شب نیمه شعبان از بـرنامه های امشب این 2 حرم مطهر است.

مسجد مقدس جمکران هم میعادگاه منتظرانی است که دسته دسته ازسراسر کشور به آنجا شتافته اند تـا در شب شکفتن گـل نرگس در مسجدی که بنام نامی اش مزین است برای ظهورش دعا کنند.

برنامه های ویژه جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران عصر امـروز بـا قرائت زیـارت آل یاسین آغاز می شود، پس از اقامه نماز مغرب وعشا به امامت آیت الله هاشمی شاهرودی، ساعت 21 و 40 دقیقه لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی می کند و بـرنـامه احیای شب نیمه شعبان بـا قرائت زیارت جامعه کبیره و قرآن ادامه می یابد.

مسئول امور فرهنگی و برنـامه ریـزی مسجد مقدس جمکران از آمـادگی کامل برای برگزاری باشکوهتر جشن دراین مکان مقدس خبر داد وپیش بینی کرد امسال شهر قم پذیرای تقریبا 2 و نیم میلیون نفر زائر باشد .

حجت الاسلام مرتضی وافی بـا بیان اینکه محدوده اسکـان زوار مسجد جمکران در مقـایسه بـا پـارسال 2 برابر شده است گفت: حـدود 400 هـزار متر به این محدوده افزوده شده که این محدوده شامل زیرزمین و شبستان کنار ورودی مسجد مقام با گنجایش 30 هزار نفر است

کد خبر 112450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز