دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین تمام امکانات استان قم برای پذیرایی از میهمانان مسجد مقدس جمکران بسیج شده است

Jamkaran Mosque

به گزارش واحدمرکزی خبر،احمد حاجی زاده رئیس ستاد ویژه جشن‌های نیمه شعبان قم گفت: 9 کمیته تخصصی و یک کمیته عمومی با هدف هماهنگی و بسیج امکانات تمام نهادها، ارگان‌ها و ادارات استان و نظارت بر خدمات دستگاه‌ها و اطلاع رسانی به زائران از مدت‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام وافی مسئول امور فرهنگی مسجد مقدس جمکران هم با بیان اینکه این جشن‌ها از امروز به مدت 4 روز برگزار می‌شود گفت: امسال حدود 400 هزار متر مربع با ظرفیت پذیرش 30 هزار نفر به محدوده اسکان دلدادگان حضرت ولی عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران افزوده شده است.

رئیس کمیته خدمات ستاد جشن‌های نیمه شعبان قم از آمادگی کامل واحدهای حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری شهرداری، شرکت واحد اتوبوسرانی و تاکسیرانی ، سازمان پایانه‌ها و شهرداری‌های مناطق مختلف قم در خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: بیش از 400 دستگاه اتوبوس کولردار برای جابجایی مسافران تعیین شده است .

عابدینی پور با بیان اینکه امسال ظرفیت توقفگاههای اطراف جمکران 2 و نیم برابر شده است گفت : ایجاد توقفگاه‌هایی با ظرفیت 20 هزار خودرو ، تأمین و توزیع 400 هزار بطری آب آشامیدنی و اختصاص اتوبوس به میزان لازم برای جابه جایی مسافران از پارک سوارها به مسجد مقدس جمکران از اقدامات کمیته خدمات ستاد ویژه جشن‌های نیمه شعبان امسال است.

محسن عابدینی پور افزود : 140 هکتار پارک سوار و توقفگاه در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده و در همه پارک سوارها ، نمازخانه و سرویس بهداشتی ، استراحتگاه موقت ، بخش گمشدگان و خدمات زائران نیز مهیا شده است .

جشن‌های نیمه شعبان با حضور تقریبا" 2 و نیم میلیون نفر از مشتاقان ظهور بقیه الله الاعظم شامگاه امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود.

بنا بر اعلام واحد مراسم مسجد مقدس جمکران این جشن‌ها مقارن اذان مغرب امروز با اقامه نمازجماعت آغاز می شود و تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

تلاوت قرآن، قرائت زیارت آل یاسین، مداحی، سخنرانی، تواشیح، دعای کمیل و زیارت جامعه کبیره و احیا، از برنامه‌های شب نخست جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران است.

سخنرانی و مداحی و اقامه نمازظهر و عصر در ظهر روز نیمه شعبان ، قرائت مناجات شعبانیه ، تواشیح و قرائت دعای توسل هم از برنامه های ویژه جشن روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران است.

این جشن روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه نیز با برنامه های مختلف مداحی ، تواشیح و سخنرانی و همچنین قرائت دعای کمیل در شب و دعای ندبه در صبح جمعه ادامه خواهد داشت

کد خبر 112449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز