گروه ادب و هنر: پنجمین جشنواره تئاتر کانون‌های نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تئاتر شهر به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور گروهی از مسئولان شهرداری، مرکز هنرهای نمایشی و هنرمندان مطرح تئاتر برگزار شد داوران برگزیدگان جشنواره را در سه بخش جنبی، کودک و نوجوان و بزرگسالان به این شرح اعلام کردند.
در بخش جنبی که اختصاص به تقدیر از فعالیت‌های مسئولان فرهنگسراها در ارتقای سطح تئاتر داشت، از ابوالفضل ورمزیار، مجتبی اقدامی، فرهاد خسروی وفا،‌ حسین یکتا عربانی،  بابک تن، هاجر رسایی، سعید شریفی‌پور، زهرا قاسمی، عباسی، منصور احمدپور،  و عبادالله رمضانی،‌مسئولان وکارشناسان تئاتر فرهنگسراهای تهران تقدیر به عمل آمد.
در بخش بازیگر برگزیده مرد جایزه اول به آرش عباسی برای «زیرزمین»، جایزه دوم به مهران نیک‌زاد برای «تابلو» و جایزه سوم به امیرعباس حسینی برای «پنجره» اهدا شد. همچنین از بازیگران نمایش‌های «دروغ ممنوع»، «قطار ساعت 21:15» و «تابلو» قدردانی شد.
در بخش بازیگری زن، با تقدیر از سروناز نانکلی، جایزه اول به رویا دعوتی برای نمایش «زیرزمین»، جایزه دوم به نفیسه زارع و جایزه سوم به پرستو کرمی اعطا شد. همچنین سولماز منصوری راد برای بازی در «گرگ گرگ است» و آزاده حسومی برای بازی در نمایش «گربه دم‌بریده» به ‌عنوان برگزیدگان دوم و سوم انتخاب شدند.
در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز با قدردانی از بیتا داودی برای «پرشی به وسعت عشق»، جایزه دوم به هوشنگ فضلی برای «شطرنج سوئیسی» و جایزه سوم به طور مشترک به خیراله تقیانی برای «آخرین پست شب یلدا» و آرش عباسی «زیرزمین» تعلق گرفت. در بخش ویژه هم نمایش «هفت نمایش کوتاه» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش کارگردانی هم با تقدیر از امیر حیدری برای نمایش «دروغ»، جایزه سوم به حمیدرضا حسینعلی برای نمایش‌ «تابلو» و مینو میرشاه‌ولد برای «زیرزمین» اهدا شد.
 در بخش کودک و نوجوان جشنواره و در قسمت موسیقی جوایز رتبه‌ دوم به مهدی حسین‌پور برای نمایش «گرگ گرگ است» و رتبه‌ سوم به علی سیف برای نمایش «جنگ کوه» تعلق گرفت.
در بخش عروسک‌گردانی جوایز رتبه دوم به عروسک‌گردانان «خیالبازی» و رتبه سوم به مریم ایرانمنش برای «خواجه لطیف» اعطاء شد. در بخش نویسندگی کودک ضمن تقدیر از بهروز غریب‌پور، جایزه‌ دوم به مسلم قاسمی برای «گرگ گرگ است» و جایزه سوم به حمیدرضا ری‌شهری برای «گربه‌ دم‌بریده» اهداء شد.
در بخش کارگردانی کودک جوایز رتبه سوم به هلن محمدرضایی برای «خیالبازی»، جایزه دوم به ‌طور مشترک به جلال منتظری و صادق میرزایی برای «گرگ گرگ است» و حمیدرضا ری‌شهری کارگردان «گربه دم‌بریده» و جایزه اول به حامد زحمتکش و مهدی فرشیدی‌سپهر برای «کمپانی عروسکی» اهداء شد.
در بخش بزرگسالان هم در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از وحید میریونسی برای نمایش «تابلو»، جایزه اول به میترا حکیم‌هاشمی برای نمایش «حرکت غبار بر سطح خاک» و جایزه‌ دوم به مینو میرشاه‌ولد برای نمایش «زیرزمین» اهدا شد.
کد خبر 11226

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز