دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در سال 1381 شروع به کار کرد

این خبرگزاری 5 اسفند سال 1381 به عنوان بنگاه خبررسانی بخش خصوصی با برگزاری یک مراسم رسمی در خیابان طالقانی تهران افتتاح شد.

ایلنا در حقیقت بخش اطلاع‌رسانی موسسه اطلاع‌رسانی کار ایران بود که پیش‌تر توسط علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، سید ابوتراب فاضل رئیس وقت دانشگاه کار قزوین و افشین حبیب‌زاده رئیس وقت دانشگاه کار تهران بنیانگذاری شده بود و به عنوان یک تجربه جدید در بخش رسانه‌ای کشور فعالیت خود را آغاز کرده بود.

سید ابوتراب فاضل مدیرعامل ایلنا، درباره هدف از تاسیس این خبرگزاری می‌گوید:

  • بدیهی است که در دهه دوم و سوم انقلاب و همزمان با پویایی و تکامل ارزش‌های انقلابی «رسانه» به عنوان یک رکن اصیل و دموکراسی مورد توجه ویژه قرار گیرد و از این حیث «ایلنا» خود علت و معلول بسط فضای دموکراتیک در ایران اسلامی محسوب می‌شود.
    ما با هدف تاثیرگذاری بر فرآیند تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و تعمیق ارزش‌های دینی و انقلابی به تاسیس ایلنا اقدام کردیم و در این راه بسیار موفق بوده‌ایم.

ایلنا در تیرماه 86 حکم دادگاه عمومی تهران (شعبه 1083) توقیف شد. اما یک سال بعد در 25 تیرماه 1387 مقارن با ولادت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین ایلنا به حکم دادگاه عمومی تهران رفع فیلتر شد و بلافاصله با ارسال 200 خبر کار خود را با طراحی جدید آغاز کرد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 111846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز