همشهری آنلاین : تیم المپیاد دانش‌آموزی ریاضی جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب چهار نشان نقره و دو نشان برنز شدند.

محسن جمالی، رییس باشگاه دانش پژوهان جوان با اعلام این مطلب، به ایسنا گفت: پنجاه و یکمین المپیاد جهانی ریاضی از 12 تیرماه با حضور حدود 98 تیم دانش‌آموزی در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات حسام الدین رجب زاده اصطهباناتی، مسعود شفائی ابر، مرتضی اشرفی جو و جواد عابدی گزل آباد موفق به کسب نشان نقره و سینا رضایی زارعی و سعید طیبی موفق به کسب نشان برنز شدند.

رییس باشگاه دانش پژوهان جوان تصریح کرد: آرش رستگار و امید نقشینه به عنوان سرپرست‌ تیم المپیاد ریاضی ایران را همراهی می‌کردند.

جمالی با بیان این که تیم المپیاد ریاضی ایران در این رقابت‌ها مشترکا با رومانی به رتبه‌ شانزدهم دست یافته است خاطرنشان کرد: تیم المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران عصر فردا به کشور باز می گردند. 

 در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی ریاضی دانش‌اموزان کشورهای چین، روسیه و آمریکا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است در پنجاهمین دوره المپیاد جهانی ریاضی، دانش‌آموزان افتخارآفرین ایرانی با کسب یک نشان طلا، چهار نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه پانزدهم و در سال قبل با کسب یک مدال طلا و پنج مدال نقره در بین 104 کشور جهان موفق به کسب به رتبه پنجم شده بودند.

کد خبر 111593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز