شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از واگذاری دبیرستان مروی به متولی این مرکز آموزشی موقوفه خبر داد

زکریا یازرلو در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درباره علت واگذاری این مرکز آموزشی گفت: پس از 70 سال، تولیت حوزه علمیه مروی که بهره بردار شرعی و حقوقی  عرصه  این مرکز است بر استفاده از این موقوفه برای موضوع وقف یعنی تربیت طلاب علوم دینی اصرار دارد.

 عرصه  این دبیرستان متعلق به موقوفه مروی برای آموزش طلاب و فقط از لحاظ  اعیان  متعلق به آموزش و پرورش است.

یازرلو با اشاره به درخواست تولیت مروی از دولت برای بازپس گیری این مرکز آموزشی افزود: بر اساس مصوبه دولت در 19 خرداد 89 وزارت آموزش و پرورش اجازه یافته است برای مصالحه با تولیت مدرسه مروی و موقوفات وابسته درباره واگذاری  اعیان  این مدرسه با رعایت قیمت کارشناسی اقدام کند.

وی گفت: بر این اساس و با توجه به اصرار متولی مدرسه مروی برای بازپس گرفتن عرصه ملکی این مرکز، قرارداد اجاره این مدرسه پس از 70 سال بهره برداری از آن، قابل تمدید نیست.

یازرلو با اشاره به تملک آموزش و پرورش بر اعیان مدرسه مروی افزود: سازمان‌ آموزش و پرورش شهر تهران در چارچوب مقررات حقوقی و با رعایت مصالح خود، تفاهم نامه ای تنظیم کرده است تا با رعایت برخی شرایط ضروری، امکان واگذاری اعیان این مدرسه فراهم شود.

وی درباره ادامه تحصیل دانش آموزان مدرسه مروی نیز گفت: برای آغاز سال تحصیلی 90-89 دانش آموزان پایه اول مدرسه مروی به دبیرستان البرز و دانش آموزان پایه دوم و سوم این مرکز به ساختمان دارالفنون منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: با تدابیری که اتخاذ شده است برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی و پرورشی به دانش آموزان مدرسه مروی هیچ نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 111235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز