پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایدلی اسکات از شما می‌خواهد که از روزتان فیلمبرداری کنید و آن را وارد یوتیوب کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارگردان برنده اسکار فیلم‌های "بلید رانر"، "گلادیاتور"، "تلما و لوئیز" و سایر فیلم‌های پرفروش با این سایت اشتراک ویدئویی همراه شده است تا یک روز در زندگی افراد در سراسر جهان را به تصویر بکشد.

کوین مک‌دانالد، کارگردان "آخرین پادشاه اسکاتلند"، "لمس خلا"، "یک روز در سپتامبر" و سایر فیلم‌ها نیز در این پروژه که "زندگی در یک روز" نام دارد، شرکت دارد.

سایت تیوب که تحت مالکیت شرکت گوگل است این پروژه را به عنوان "تجربه تاریخی عظیمی" به قصد "مستند کردن یک روز، از چشمان افراد در سراسر جهان" توصیف کرد.
از مشارکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا دوربین‌های ویدئویی‌شان را در 24 ژوئیه به کار بیندازند.

 یوتیوب در یک پست روی وبلاگش گفته است: "شما 24 ساعت وقت دارید تا برشی تصویری از زندگی‌تان را با دوربین ضبط کنید."

این پست افزوده است"می‌توانید یک واقعه عادی- طلوع آفتاب، رفتن به سرکار، یک بازی فوتبال در محله - یا یک واقعه غیرعادی مانند اولین گام‌های یک نوزاد، واکنش‌تان به درگذشت یکی از عزیزان‌تان، یا حتی ازدواج را فیلمبرداری کنید."

 بعد مک‌دانالد فیلم‌ها را به صورت فیلم مستندی به تهیه‌کنندگی اسکات تدوین خواهد کرد.
 یوتیوب گفته است که فیلم مستند کامل را در در سال 2011 در افتتاحیه جشنواره فیلم ساندنس در ایالت یوتای آمریکا به نمایش در خواهد آورد.

 مشارکت‌کنندگان در این پروژه که فیلم‌شان در تدوین نهایی آمده باشد، نامشان به عنوان کارگردان در تیتراژ خواهد امد و 20 نفر از آنها برای حضور در مراسم افتتاحیه انتخاب خواهند شد.

 فیلم‌ها باید هر زمانی پیش از 31 ژوئیه در کانال "زندگی در یک روز" در سایت یوتیوب youtube.com/lifeinaday آپلود شوند.

یوتیوب سال گذشته اولین ارکستر آنلاین جهان، ارکستر سمفونی یوتیوب، را با انتخاب 90 نوازنده حرفه‌‌ای و آماتور از بیش از 30 کشور از طریق آزمون صدا بر وی این سرویس اشتراک ویدئویی ایجاد کرد.

کد خبر 111224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز