پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گذاشتن چند وظیفه بر دوش یک نفر منجر به ضعف عملکرد در محل کار می‌شود.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بنا به یافته‌های محققان موسسه کار و سلامت بیمه سوانح اجتماعی آلمان (DGUV)، انجام چند وظیفه در یک زمان فقط منجر به فشار روانی می‌شود.

هیلتراوت پاریدون، از محققان این گروه گفت: "انجام کارهای مختلف در یک زمان سطح استرس را بالا برده و منجر به اشتباه می‌شود. این امر همچنین می‌تواند موجب بروز سانحه در محل کار شود."

این تحقیق نشان می‌دهد که بر خلاف نظر رایج، زنان در انجام چند کار در یک زمان، بهتر از مردان نیستند. سن بالا هم در این رابطه دخالتی ندارد، به طوری که محققان کشف کردند افراد جوان نسبت به افراد بزرگسال‌تر از آنها در انجام چند کار به صورت همزمان عملکرد بهتری ندارند. جنبه‌های منفی چند کار را با هم انجام دادن، اثرات مشابهی بر مردان و زنان و همچنین افراد پیر و جوان دارد.

این تحقیق دو وظیفه را بر عهده 64 مرد و زن از سنین 21 تا 60 سال گذاشت. ابتدا از آنها خواسته شد تا وقتی علامت مشخصی را دریافت کردند، خط حرکت خود را در یک شبیه‌ساز رانندگی تغییر دهند. بعد بر روی صفحه جلوی آنها کلماتی به نمایش درآمد که از آنها خواسته شد ایراد املایی آنها را بگیرد. شرکت‌کنندگان هر دو آزمایش‌ها را دو بار انجام دادند، اما وظیفه دیگری در بار دوم بر عهده آنها گذاشته شد.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، مردان و زنان زمانی که با بیش از یک وظیفه در یک زمان مواجه شوند، کارآیی‌شان پایین می‌آید. افراد در این حالت عصبی می‌شوند و  ضربان قلب‌شان بالا می‌رود.

کد خبر 111194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز