مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی راه اندازی نخستین قطار سبک شهری کشور آغاز شد.

علی مژده جو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 22 با اعلام این خبر گفت : با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی منطقه و شکل گیری آن بر اساس طرح تفصیلی مصوب، و نیز با توجه به این‌که خط متروی تهران - کرج از ضلع جنوبی منطقه 22 می گذرد و 4 ایستگاه ( آزادی، اکباتان، چیتگر و وردآورد ) در این محدوده وجود دارد ؛ راه اندازی قطار سبک شهری به عنوان مکمل و کمک کننده ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری برای منطقه 22 ضروری است.

سیستم  قطار سبک شهری(ال آر تی) در محور چهار باغ، حدفاصل ایستگاه مترو چیتگر و ایستگاه مترو وردآورد اجرا و راه اندازی خواهد شد.

مژده‌جو درخصوص انتخاب این منطقه برای ران‌اندازی نخستین قطار سبک شهری افزود: انتخاب این محدوده از کرانه غربی پایتخت به دلیل کاربری های ویژه (تجاری ، اداری) محور چهار باغ ، همچنین تعریف این محور به عنوان محور عابرپیاده و حمل و نقل عمومی صورت گرفته است . قرارداد اجرای پروژه با شرکت راه آهن شهری تهران منعقد شده و اکنون این شرکت در حال انجام  مطالعات لازم برای اجرای پروژه LRT  در منطقه است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 22، راه اندازی قطار سبک شهری بویژه در محور چهار باغ این منطقه ،  درکنار آسان‌سازی سفرهای درون شهری، موجب انتقال سریع مسافران به ایستگاه های اصلی مسیر مترو تهران کرج  نیزخواهد شد.

کلمه قطار سبک شهری اولین بار در سال 1972 در آمریکا استفاده شد .

 این قطارها نوعی حمل و نقل عمومی شهری با راه‌آهن اند که عموما ظرفیت جابه‌جایی مسافرشان کمتر از سیستم مترو و قطارهای مسافربری  است اما سرعتشان بالاتر از سیستم‌های ترامواست.

کد خبر 110810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز