همشهری آنلاین: ‌قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 1369که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجر ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس ماده واحده این قانون، تبصره ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/69 حذف و چهار تبصره به آن اضافه می شود.

بر اساس این قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس‌های بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مطرح و جهت درج در بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها پیشنهاد دهد.

همچنین کمیته تخصصی مرکب از وزارتخانه‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل می‌شود تا فهرست کامل شرکت‌ها و مؤسسات و کمپانی‌های صهیونیستی در سطح جهان و فهرست اشخاص حقوقی و حقیقی موضوح تحریم رابه صورت شفاف ظرف دوماه از تصویب این قانون ارائه و به صورت سالیانه و یا حسب ضرورت به روزرسانی کند.

همچنین وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه و همچنین مقتضی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

همچنین سازمان صداو‌سیما موظف است طبق فهرست ارائه شده توسط کمیته تخصصی از تبلیغ هرنوع کالای شرکت‌های صهیونیستی خودداری کند.

کد خبر 110699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز