معصومه پیروزبخت: ماه تیر - نخستین ماه فصل تابستان - تازه شروع شده است و با خاتمه امتحانات با تمام مشکلات خاص خود، تعطیلات رسما فرا رسیده است.

 آیا برای تعطیلات تابستانی از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ چه آماده باشید و چه نه، بهترین زمان برای ایجاد تنوع و تغییرات مثبت همین تعطیلات است. اکنون، روح و ذهن خسته شما نیاز به استراحت و تقویت دارد. پس بهتر این است که حساب شده قدم بردارید. تقویم را بردارید و برای کارهایی که درنظر دارید برنامه‌ریزی کنید.

به‌طور مثال اگر خیال دارید به خرید بروید، برای خرید هر چیز زمانی را درنظر بگیرید و سعی کنید در زمان معین شده کار‌تان را تمام کنید‌. کلید یا رمز موفقیت شما، در دستان خودتان است. برای اینکه فردی مولد و خلاق باشید باید در شرایط روحی و نحوه استفاده از زمان تغییراتی به‌وجود آورید. برای رسیدن به این هدف چند راه به شما پیشنهاد  می‌شود:

قدر زمان را بدانید

برنامه‌‌تان را در سررسید یا تقویم یادداشت کرده  و بر مبنای آن عمل کنید. آن را همانند یک وظیفه مهم، یک کار حیاتی بدانید. هیچ بهانه‌ای برای انجام ندادن نیاورید مگر اینکه حادثه‌ای ناگهانی در برنامه شما تغییراتی ایجاد کند.  به شما قول می‌دهیم که با این روش خلاق‌تر خواهید شد. از خلاقیت‌تان برای خلق یک تعطیلات استثنایی استفاده کنید.

مطمئنا کار‌های زیادی برای انجام یا اتمام وجود دارد که می‌توانید در این تعطیلات به پایان برسانید.  دوستان و آشنایانتان نیز در انتظار دیدار شما هستند می‌توانید از قوه‌خلاقیت‌تان استفاده کنید و با ساختن یک کاردستی‌، هدیه مناسبی برایشان تهیه کنید.

از خلاقیت خود استفاده کنید.

کار‌های زیادی برای انجام وجود دارد. به‌طور مثال اگر قرار است به اعضای خانواده، دوستان و آشنایان برای موقعیت پیش آمده، (تولد، موفقیت در امتحان، و...) هدیه‌ای بدهید، سعی کنید با تهیه کار‌های دستی، کارت تبریک و حتی کاغذ مناسب برای پیچیدن هدیه،  فرد مورد نظر خود را خوشحال‌تر کنید. چند هفته در پیش رو دارید اگر بتوانید از توانایی‌هایتان استفاده کنید و با کشیدن نقاشی، خطاطی یا هر کار هنری دیگری که دارید یا آنچه در توانتان است برای تمام سال هدایای مناسب فراهم کرده و عزیزانتان را خوشحال کنید.

کار‌هایی متفاوت انجام دهید.

هنگام برنامه‌ریزی، زمانی را هم برای بازدید از یک موزه‌، آتلیه، کتابخانه، پارک و... درنظر بگیرید. تماشای چیز‌ها یا مناظر غیرمعمول سبب برانگیختن قوه ابتکار شما می‌شود. روشن کردن شمع معطر (‌رایحه مورد علاقه‌تان)، فضای مطلوبی به‌وجود می‌آورد. همین کارهای کوچک ممکن است اثر شگفت‌انگیزی روی روح، جسم، و زندگی شما بگذارد.

برای همه، دقایقی وجود دارد که احساس می‌کنند خسته شده‌اند یا ذهنشان یارای فکر کردن ندارد. در این حالت هیچ‌چیزی بهتر از نفس عمیق کشیدن و رفع خستگی نیست‌. برای لحظاتی کار را کنار بگذارید و نفس عمیق بکشید، تا 5‌‌شماره بشمارید و آنگاه هوا را از طریق دهان از ریه خارج کنید. این کار را حداقل 5‌بار تکرار کنید. با این کار اکسیژن وارد خون شما شده و ذهن شما را پذیرای نکات‌ریزی می‌کند که سبب خلاقیت هر فرد است.

کد خبر 110536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز