یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین اثر استاد فرشچیان با عنوان ضامن آهو 2 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رونمایی شد.

 محمود فرشچیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره این اثر گفت: این تابلو، قسمت دوم اثر ضامن آهو است و کشیدن آن حدود یک سال و چهار ماه طول کشیده است.

وی با بیان اینکه ارادت خاصی به امام رضا (ع) و دیگرخاندان اهل بیت (ع) دارد، افزود: این تابلو را به عشق امام رضا (ع) کشیده و آن را به موزه آستان قدس رضوی هدیه کرده ام.

این هنرمند پیش از این نیز 12 اثر خود را از جمله پنجمین روز آفرینش، عصر عاشورا و یتیم نوازی حضرت علی (ع) به این موزه اهدا کرده است.

استاد فرشچیان با بیان اینکه لطف و عنایت حضرت امام رضا (ع) شامل حال من شده است، اضافه کرد : وقتی می خواستم طرح ضریح مطهر امام رضا (ع) را بکشم، دست راستم که عضلات آن از قبل اسیب دیده بود و در صورت عمل نکردن از کار می افتاد، شفا پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تابلوهای دیگری از جمله حضرت قمر بنی هاشم را نیز در حال کار دارد، گفت : تابلوی نیایش فردوسی را نیز به سفارش فرهنگستان هنر کشیده است.

تابلوی ضامن آهو 2 چند آهو را نشان می دهد که از ترس شکارچی به دامان حضرت امام رضا (ع) پناه آورده اند و شکارچی با دیدن این صحنه و عظمت آن حضرت، کمان خود را می شکند و از شکار آنها منصرف می‌شود.

این اثربه مدت یک ماه در موزه استاد فرشچیان واقع در خیابان ولی عصر- انتهای خیابان زعفرانیه- مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان می توانند برای تماشای این تابلو و دیگر آثار استاد فرشچیان هر روز از ساعت 8:30 تا 17:30 به این موزه مراجعه کنند.

استاد فرشچیان آثار زیادی در زمینه باورهای مذهبی و اهل بیت (ع) خلق کرده است.

نشان درجه یک هنر، مدال طلای هنر نظامی ایران، تندیس طلای اسکار و نشان هنر نخل طلایی ایتالیا و مدال طلای جشنواره بین المللی هنر بلژیک از جمله جوایزی است که این هنرمند کسب کرده است.

استاد محمود فرشچیان در سال 1308 شمسی در اصفهان متولد شده است.

مراسم رونمایی از تابلو ضامن آهو 2 با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از علاقه مندان به هنر در موزه استاد فرشچیان برگزار شد. 

کد خبر 110438

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز