جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 28 خرداد ماه 1389 در دانشگاه تهران و به امامت آیت‌الله جنتی برگزار شد.

به گزارش مهر، دبیر شورای نگهبان  طی سخنانی با اشاره به مسئله حجاب، با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف تاکید کرد که کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را ببندد، رعایت حجاب از احکام خداست و دستور اشخاص نباید دستور خدا را کنار بگذارد.

آیت الله احمد جنتی گفت: این مسئله، مسئله روز است ما مسئله و مشکلات گوناگونی داریم اما این مسئله اخلاقی و امنیت اخلاقی مسئله مهمی است و نمی‌شود آن را نادیده گرفت ، این مسئله‌ای است که حکم قرآن و پیغمبر است.

وی ادامه داد: واجب است بر زن پوشش اسلامی داشته باشد، هیچ کس از مسلمین منکر این نشده است که زن به هر قیافه‌ای و به هر وضعیتی می‌تواند درآید و سپس ادعای مسلمانی بکند یا نکند. فضای جامعه باید فضای اسلامی باشد، مظاهر اسلامی باید در همه جاهای کشور اسلامی از کوچه و بازار و خیابان و اداره به چشم بخورد.
 

امام جمعه تهران گفت: مملکتی که می‌خواهد الگوساز باشد و مدعی است اسلام ناب محمدی را در دست دارد مملکتی که جوانانش می‌خواهند به میدان شهادت بروند و افتخار شهدا را دارد، این شهدا برای پاکدامنی، اسلام، قرآن، عفت و پاکدامنی زن و مرد خونشان ریخته شده است و جان خود را از دست داده اند، نمی‌شود نادیده گرفت که هر زنی به هر قیافه‌ای می‌خواهد درآید و ما سکوت کنیم، سکوت گناه است.

وی افزود: حرفهایی -که واقعا هیچ عقلی و هیچ دینی نمی‌تواند قبول کند -زدند و می‌گویند که تکیه بر کار فرهنگی دارند ، من نمی‌دانم چطور است که به اینجا که می‌رسد باید کار فرهنگی کرد، آیا هیچ جای دیگر نباید کار فرهنگی کرد؟ با قاچاقچی چه کنیم پس چرا او را می‌کشید و خانواده‌اش بیچاره می‌شوند و پسران و دخترانش یتیم می‌شوند؟ بروید و کار فرهنگی کنید . پس چرا تروریست را می‌کشید، [ اگر راست می‌گویید ] بروید و کار فرهنگی کنید. چرا دزد را مجازات می‌کنید، پس کار فرهنگی بکنید که دزدی نکند.
 
جنتی گفت: این قانون خداست چطور شده در قانون‌های بشری این همه قانون، باید در مملکت اجرا شود و اگر کسی اجرا نکرد او را مجازات می‌کنند. برای متخلف رانندگی مجازات قائل می‌شوند مجازات‌های سنگین که دیگر تکرار نشود چطور شد آنجا نمی‌گویید کار فرهنگی کنیم کاری کنیم که مردم به قانون احترام بگذارند. اما به اینجا [ رعایت حجاب ] که می‌رسد می‌گویید کار اجرایی نباید بکنیم.
 
خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به خطبه‌های پیشین خود و بحث درباره اجرای قانون مربوط به حجاب و عفاف در کشور اظهار داشت: همان زمان هم گفتم چرا از دستگاههایی که زیر نظر خودتان است رعایت نمی‌کنید ، اگر جرات اجرای این قانون را در کوچه و خیابان ندارید، که باید داشته باشید، چرا آن جا حکم خدا را اجرا نمی‌کنید. حال تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟ این را بفرمایید؟
 
وی گفت: حال موها کمی از جلوی سر پیدا شده، رفت عقب‌تر و عقب‌تر و عقب‌تر تا به کلی کشف حجاب شد! اگر یک زنی بدون حجاب آمد در خیابان چه کار باید کرد آیا باید ولش کرد و گفت هر جور که می‌خواهی اخلاق جوانان را فاسد کن؟ آیا در قبال آن کار فرهنگی کنیم؟ آیا برایش روایت و حدیث بخوانیم و ولش کنیم و بگوییم برو دیگر با تو کاری نداریم ؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این اقدام در قبل از انقلاب اسلامی و در کشورهای غربی شد آیا می‌خواهیم به همین سرنوشت دچار شویم این چه حرفهایی است که یک عده حساب نکرده می‌‌زنند. نیروی انتظامی ما کار می کنند چرا باید دستش را ببندیم چرا بهانه جویی کنیم؟ یک جا یک فردی خلافی کرده حالا یا درست گفته‌اند یا دروغ گفته‌اند اگر دروغ گفته‌اند که باید دهن دروغگو را بست اگر هم که راست گفته‌اند باید گوش فرد متخلف که رفتار بد با یک زن محترم داشته را  کشید. باید مجازاتش کرد و اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: مردم بگویند و شکایت کنند که مثلا فلان مامور در فلان تاریخ و فلان ساعت و فلان نقطه این عمل خلاف را انجام داده است. نیروی انتظامی آمادگی دارد با افراد متخلف برخورد کند اما با تخلف یک مامور آیا باید کار را زمین بگذاریم؟ اگر یک مامور مالیات که متاسفانه خیلی هم کار خلاف می‌کنند، تخلف کرد ما بگوییم دیگر مالیات نمی‌گیریم.
 
جنتی ادامه داد: با تخلف مامور که حکم و قانون را زیر پا نمی‌گذارند. چرا باید این چنین باشد؟ مرز و حدش کجاست؟ حد و حدودی باید برایش قائل شویم. من نمی‌دانم چطور شده که در جایی جلوگیری از نهی از منکر هم می‌کنیم. من در هواپیما به خدمه هواپیما گفتم خانمی با وضعیت ناجوری آمده به او بگویید پوششت را رعایت کن، می‌گوید به ما گفته‌اند نگوییم، یعنی از نهی از منکر نهی می‌کنند. کسی هم که می‌خواهند نهی از منکر کند مانع می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هواپیما همان ابتدا از خانم‌ها دعوت می‌شود تا رعایت شئونات اسلامی را داشته باشند، گفت: این کافی نیست چه اشکالی دارد در فرودگاه و هواپیما به یک خانم بدحجاب تذکر دهند و کیفیت بیان آن را هم مشخص کنند و طوری نشود که مشکلی ایجاد کند. چرا برای فقه اسلام ارزش قائل نباشیم چرا برای فتوای علما و مراجع ارزش قائل نباشیم؟ مگر این همه رساله نیست، مگر این همه کتاب‌های فقهی و اخلاقی ننوشته‌اند، چرا بگذاریم جوانانمان فاسد شوند. فسادی که زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند این فساد از سمی که پخش کند بدتر است. اخلاق بچه ها را فاسد می‌کند.
 
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: پسری که باید در میدان و مبارزه با دشمن باشد آماده جهاد باشد، آماده فداکاری و ایثارگری باشد یک مرتبه در ناحیه شهوت رانی و عیاشی می‌رود. آن بچه‌هایی که رفتند و انقلاب اسلامی را به ظهور رساندند و پیروز کردند و هشت سال دشمن را از پا درآوردند و افتخارآفریدند چه کسانی بودند. اگر اینها نیز دنبال این مسائل بودند دشمن کشور را نابود کرده بود. نگذاریم این ارزش‌ها از دست برود.

جنتی گفت: من نیروی انتظامی را تشویق و تقدیر می‌کنم. به من گزارشی دادند خودشان هم رعایت می‌کنند دستورالعملی را هم داده‌اند که این کار به صورت معقول انجام شود. کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را ببندد. نیروی انتظامی باید کار خودش را بکند دیگران هم باید به او کمک کنند.
 
وی گفت: مایلم که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تذکر دهند و احکام خدا را بگویند، به خاطر دستور اشخاص نباید دستور خدا را زیر پا بگذارند ، هر که می‌خواهد هر دستوری بگذارد، دستور خدا مافوق دستورهاست. علاوه بر این این مسئله جنبه قانونی هم دارد مگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون نیست؟

کد خبر 109898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز