دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد درباره ارزیابی خود از یک سال گذشته اظهار داشت:

عنصری که سرنوشت‌ها را رقم می‌زند اراده‌ها و ایمان‌های انسانی است و تکنولوژی، فناوری، اسلحه، مهمات، موشک‌ها، ماهواره ها و غیره تابع اراده انسانی است و آنچه آینده و معادلات را رقم می‌زند اراده‌های انسانی است و بدخواهان از تجلی اراده‌های انسانی می‌ترسند.

وی انتخابات 22 خرداد را نمایش اراده مجتمع و متحد و عظیم انسانی دانست و افزود: چهل میلیون انسان در آزاد‌ترین انتخابات دوران دموکراسی در این انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هیچ مانعی قرار نداشت.

رئیس جمهور مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته را یک رکورد خواند و ادامه داد: همه یک خواسته را فریاد زدند و به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در جهان و برقراری نظم عادلانه و انسانی بودند و خواستار کرامت، تعالی و آزادی انسان و برقراری عدالت بودند که این اراده وقتی در 22 خرداد متجلی شد نقطه آغاز تحولات جدید در جهان شد و کسانی هم که در برابر ملت ایران قرار گرفتند مالکان و صاحبان نظم امروز دنیا هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به دخالت مستقیم آمریکا و کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران در سال گذشته خاطرنشان کرد: اوباما که تازه رئیس‌جمهور شده بود نتوانست خود را کنترل کند و از طراحی‌هایی که در نظر داشتند پرده برداشت و اعلام نظر کرد.

وی اضافه کرد: ملت ایران با این رأی 40 میلیونی و رأی به آرمان‌های انقلاب این سیطره را هدف گرفت و آن را شکست و در واقع عظمت خود و جهانی شدن خود را فریاد زد و اعلام کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در یک سال اخیر جایگاه ملت ایران صدها پله در جهان ارتقاء پیدا کرد اظهار داشت: بدخواهان و کسانی که محافظ وضع موجود هستند و از وضع غیرعادلانه و غیرانسانی امروز دفاع می‌کنند صدها گام و پله عقب‌نشینی کرده‌اند و امروز بدون ایران و اراده ملت ایران کسی نمی‌تواند در دنیا کار مهمی انجام دهد.

احمدی‌نژاد با اشاره به نشست اصلاح ان پی تی، آن را یک نشست بسیار بزرگ دانست و گفت: قرار بود در این نشست یک چالش 40 ساله پایان بپذیرد و به نوعی مدیریت شود اما آمریکا و متحدانش یکسال روی آن کار کردند و به گونه‌ای طراحی و مدیریت کرده بودند که کشورهایی مثل ایران و سایر کشورهای مستقل برای همیشه از انرژی هسته‌ای محروم شوند.

وی انرژی هسته ای را یک بهانه برای حضور در مدیریت جهانی تلقی کرد و گفت: می‌خواستند بمب اتم خود را تطهیر و تثبیت کنند و کسی به آنها متعرض نشود. اما وقتی ایران وارد شد نه تنها معادله به هم خورد بلکه 180 درجه تغییر جهت داد و همه دنیا فهمید که حضور ایران برای اولین بار توانست اراده آمریکا و متحدانش را در یک مسئله بسیار مهم جهانی که یک سال روی آن کار و طراحی کرده بودند به نفع ملت‌ها بشکند.

رئیس‌جمهور قطعنامه اخیر را کاری برای پنهان‌کردن شکست آمریکا و متحدانش دانست و افزود: آنها خواستند این اتفاق بزرگ را بپوشانند که البته نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در عرصه داخلی روند سازندگی به سرعت و با حجم بسیار بالا ادامه دارد افزود: دولت اشراف کاملی بر مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد و آن را به کمک خود مردم مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار تورم که به یک نقطه اندوهناک، کدورت و نگرانی برای مردم و برنامه‌ریزان اقتصادی تبدیل شده بود به زیر 10 درصد رسید و ان‌شاء‌الله این روند کاهش ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ اقتصاد‌ی برنامه‌ریزی شده و مقدمات اجرای آن در حال فراهم شدن است اضافه کرد: همبستگی ملی ملت ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است و احساس هویت ملت ایران و احیای هویت ایران که در واقع هویت عدالت ، ایمان، پاکی، اندیشه پاک و دل‌های پاک است در نقطه اوج قرار دارد و امروز نام ایران در دنیا می‌درخشد و ایرانیان در همه جای دنیا به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند و اینها هه حاصل اراده‌ایی است که در 22 خرداد سال 88 متجلی شد و یک اراده متحد 40 میلیونی به صحنه آمد و تصمیم گرفت.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در راه پیشرفت کشور موانعی خواهند تراشید و به این سادگی صحنه را به نفع ملت ایران خالی نمی‌کنند و حتما طراحی‌هایی سنگینی خواهند داشت اما از قبل معلوم است که غلبه به نفع ملت ایران است و آنها قادر نیستند سنگ بزرگی سرراه ملت ایران بگذارند.

وی اظهار داشت: امروز از موضع اشراف در مسائل جهانی وارد شدیم و آنها کاملاً در موضع انفعال و دفاعی قرار دارند و از موجودیت غیرعادلانه خود دفاع می‌کنند که قطعا عقب‌نشینی و اضمحلال برای آنها به دنبال دارد و از طرف دیگر برای ما هر روز عزت و شکوه بیشتر رقم خواهد خورد.

مخالفت با طرح‌های مربوط به حجاب و عفاف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، در پاسخ به اظهارات مرتضی حیدری مجری این برنامه مبنی بر اینکه که در موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف بعضا زنان متهم ردیف اول هستند و اکنون شاهد مباحثی نظیر گشت نسبت یا برخورد با دو تار موی زنان در خیابان‌ها با جریمه‌های نقدی هستیم، اظهار داشت: این موارد هیچ ربطی به دولت ندارد و دولت واقعا در آنها هیچ دخالتی ندارد و ما این موارد را توهین می‌دانیم که از یک زن و مرد در خیابان سؤال شود که چه نسبتی با هم دارید.

وی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد در این موارد از مردم سؤال کند افزود: اما این طور نیست که ما نابسامانی‌های اجتماعی را در جامعه نمی‌بینیم و یا به دنبال اصلاح آن نیستیم، بلکه تأکید می‌کنم که این روش برای حل این مشکل درست نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما این‌گونه برخوردها را اساسا قبول نداریم گفت: تا جایی که بتوانیم با این موارد برخورد می‌کنیم و آن را کنترل خواهیم کرد. این نگاه دولت است. اما برخی تا اسم زن به میان می‌آید ناراحت می‌شوند که این افراد باید خود را اصلاح کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در تمام هستی چند زن را قرار داده که همه باید به آنها افتخار کنند، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) یکی از این بانوان بزرگ است که پیامبر(ص)، علی (ع) و تمام هستی برای وی خلق شده است.

وی با بیان اینکه در نابسامانی‌های اخلاقی همه موثر هستند یادآور شد: این طور نیست که در این زمینه تنها نگاه به زنان باشد، این اندیشه غلطی است که در ذهن عده‌ای وجود دارد و باید آن را اصلاح کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص اصلاح نوع نگاه‌ها گفت: این طور نیست که تمام اعمال خانم‌ها در جامعه مورد تائید باشد اما نباید مبانی نگاه را این قرار داد که زن مرکز مشکلات اخلاقی در جامعه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه اعتقاد دارم هر جا که زن‌ها به صورت انبوه و اجتماعی وارد شده‌اند، در آنجا کارها سالم‌تر و اخلاقی‌ تر پیگیری شده است،‌ یادآور شد: نمونه‌های این مسئله را همه ما در جامعه می‌بینیم که حضور بانوان در هر جمعی شرایط را عوض می‌کند و مردان نیز شان حضور بانوان را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانوان در جامعه اصولا نقش فرهنگی دارند خاطرنشان کرد: عده‌ای در ذهن خود نگاه‌های غیر از این دارند و در هر دوره‌ای می‌خواهند جنجال به پا کنند که ما این نوع نگاه را قبول نداریم و به صراحت اعلام می‌کنم که ما این نوع نگاه را از اساس قبول نداریم.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: اما اگر عده‌ای می‌خواهند به صورت سازمان یافته مشکلات اخلاقی را در جامعه گسترش دهند هرگز از آنها چشم پوشی نخواهیم کرد و مسئولین مربوطه آنها را شناسایی خواهند کرد تا برخورد لازم با آنها انجام شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه نوع برخورد‌ها با مردم عادی باید انسانی و فرهنگی باشد تصریح کرد: برخی به امر به معروف اشاره می‌کنند که حرف درستی است اما قبل از آن باید یک پدیده‌ای در جامعه معروف شود که عموم جامعه آن را کار خوبی بدانند.

وی اضافه کرد: در این شرایط می‌توان به مردم گفت که این کار، کار خوبی است و شما هم آن را رعایت کنید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ارزش‌های انسانی با فشار منتقل نمی‌شوند، اظهار داشت: ارزش‌های انسانی تنها با محبت منتقل می‌شوند اما اگر فردی اصرار داشته باشد که به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای با ارتباط با بیگانه یک نمایش تخریبی در جامعه بدهد و ذهن جوانان را مخدوش کند با آن برخورد خواهد شد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما همه این حرکات سازمان یافته است و درست است که از تمام ماشین‌های عکس گرفته شود و روی آنها تابلو قرار دهند؟ گفت: هیچ کس نباید بدون حکم قاضی کسی را محاکمه کند. یعنی اگر عکس فردی در روزنامه به عنوان متخلف چاپ شود، ‌آن را مجازات کرده‌اید و اگر کسی را متوقف کنید و تابلویی روی ماشین وی قرار دهید و از آن عکس بگیرد یعنی آن را مجازات کرده‌اید.

وی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد بدون حکم قاضی فردی را مجازات کند اضافه کرد: این کار فقط زمانی ممکن است قانون اجازه آن را به ما بدهد. مثلا افسر راهنمایی و رانندگی می‌تواند این کار را انجام دهد که البته در این شرایط نیز حق فرد مجازات شونده برای شکایت محفوظ است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسائل اجتماعی درست نیست که فردی خودش تخلفات را شناسایی کند و مجازات نیز در همانجا اعمال شود یادآور شد: امیدوارم این برخوردها در جامعه وجود نداشته باشد و نیازی به تذکر جدی من نداشته باشید چون این موارد در شان جامعه ما نیست.

احمدی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: اگر یک پدیده‌ای در جامعه به وجود می‌آید باید آن را ریشه یابی کنیم تا با روشی عالمانه و انسانی آن را اصلاح کنیم، بنده احمدی‌نژاد به یک گناه جزئی هم راضی نیستم چه رسد به گناه‌های بزرگتر‌، اما روش کار با عموم مردم متفاوت خواهد بود چون عموم مردم یک برایند دیگری دارند و ممکن است نظرات دیگری داشته باشند و یا اینکه در برخی موارد آگاه نباشند.

وی در ادامه با اشاره به کتاب حجاب شهید مطهری که در اوج مشکلات انقلاب منتشر شده بود اظهار داشت: شهید مطهری در این کتاب موضوع حجاب را به طور کامل باز کردند و حد و حدود آن را مشخص کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسائل اجتماعی نمی‌توان کار را به دست یک فرد سپرد که خودش همه مراحل آن را انجام دهد، تصریح کرد: جامعه اسلامی این روش را نمی‌پذیرد. مثلا فردی با مقام معظم رهبری ملاقات می‌کند اما زمانی که با همان هیبت بیرون می‌آید تذکر می‌گیرد. در حالی که رهبری پذیرفته اند که با او صحبت کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه در این زمینه باید کار دوستانه و انسانی انجام داد، گفت: اگر کسی هم از روی دلسوزی کاری انجام می‌دهد باید بداند که محال است شخصیت فردی را تخریب کنید و او نیز توصیه شما را بپذیرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه مشکل خلاء مشکلات تولیدات فرهنگی در جامعه داریم تصریح کرد: امروز باید با ادبیات امروز با نسل جوان صحبت کنیم و مفاهیم اسلام و انقلاب را با بیان امروز به آنها منتقل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت بخشی از امور فرهنگی جامعه را مدیریت می‌کند،‌یادآور شد: دولت در فضای عمومی دانشگاه‌ها و مدارس برنامه‌هایی را دنبال می‌کند که نتیجه آن افزایش احساس خود باوری در جامعه است که قابل مقایسه با گذشته نیست.

احمدی نژاد با اشاره به فعالیت نهادهای مختلف فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه و صدا و سیما تصریح کرد: اداره این نهاد‌ها در اختیار دولت نیست و آنها نیز مسئولیت‌های خاصی در این زمینه دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد، گفت: درست نیست که انتظار داشته باشیم دولت خودش تولید فکر کند و آن را نیز به عرصه عمل بکشاند، با توجه به برخی محدودیت‌ها این مسئله عملی نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت در بحث‌های کلان این موضوع وارد شده است افزود: سایر بخش‌ها باید به این مسئله وارد شوند و با آن همراهی کنند. یعنی لازم است که مثلا سیاست‌های صدا و سیما با دولت در این زمینه همراه و همگام باشد.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش می‌کنند هماهنگی لازم بین نهادهای مختلف را ایجاد کند خاطرنشان کرد: در کشور تعدد نهادهای فرهنگی وجود دارد که هر کدام از این نهادها احساس استقلال و استغنا می‌کنند که این مسئله کار را برای دولت اندکی مشکل کرده است.

رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد: همانطور که این ملت در طول تاریخ ارزش‌های خود را حفظ کرده است باید حافظ فرهنگ خود نیز باشند، یعنی پدر و مادر باید برای فرهنگ فرزند خود احساس مسئولیت کنند.

آمریکا با گدایی و التماس در شورای امنیت علیه ایران رأی جمع کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان اینکه وقتی شورای امنیت تأسیس شد ظاهر قضیه این بود که می‌خواهد امنیت را در جهان برقرار کند، اظهار داشت: در هر زمان کسانی که دید عمیق داشته‌اند می‌دانستند که باطن قضیه این است که شورای امنیت ابزاری در دست نظام سلطه نوین است.

وی افزود: استعمار کهنه شکست خورد و کنار رفت و استعمار نو نیز به نوعی شکست خورد و استعمار فرانو با ساز و کار جدید روی کار آمد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای امنیت طبق منشور سازمان ملل باید مسائل را حل و فصل کند، به مسئله فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: 60 سال است حقوق ملت فلسطین تضییع می‌شود اما آیا شورای امنیت این مسئله را حل و فصل کرد؟

احمدی‌نژاد با اشاره به حمله آمریکا به عراق خاطر نشان کرد: این چه شورای امنیتی است که آمریکا به عراق حمله می‌کند و آن را اشغال می‌کند و بعد از شورای امنیت مجوز می‌گیرد؟

وی افزود: شورای امنیت علیه ایران قطع‌نامه صادر می‌کند اما در برابر حمله رژیم صهیونیستی به کشتی‌هایی که کمک‌های انسان دوستانه حمل می‌کرد و در آب‌های آزاد و نه در آب‌های سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کرد هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد اما در همین زمان علیه ملت ایران قطعنامه صادر می‌کند.

رئیس‌جمهور صدور قطعنامه علیه ایران و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کشتی کاروان آزادی را دو اتفاق مبارک دانست و گفت: این به آن منظور نیست که ما از کشته شدن انسان‌ها خوشحال شویم بلکه عملکرد شورای امنیت در قبال این دو اتفاق مبارک است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ایستادگی ملت ایران موجب شد که آنها با دست خود پنبه خود را زدند و این رفتار کار آنها را تمام کرد.

وی صدور قطعنامه علیه ایران را دارای چند تیر خلاص ذکر کرد و با بیان اینکه اولین تیر خلاص به شورای امنیت سازمان ملل بود، اظهار داشت: این موضوع یک پیروزی بزرگ برای همه ملت‌ها است چرا که شورای امنیت یک ابزار نظام سلطه برای زورگویی به ملت‌ها و ابزار ظالمانه‌ایی در دست مستکبرین است اما دیگر اعتباری ندارد.

به گفته رئیس‌جمهور، شورای امنیت در یک ظلم آشکار موضع‌گیری نمی‌کند اما در جایی که هیچ اتفاقی نیفتاده است، موضع‌گیری‌ می‌کند بنابراین شورای امنیت که خود را متعهد به صیانت از یک رژیم اشغالگر متجاوز جنگ‌طلب و آدم‌کش می‌داند معلوم است که به پایان دوره خود رسیده‌ است و شیوه‌ای که عمل شد نشان‌دهنده پایان شورای امنیت است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یک زمانی وقتی اسم شورای امنیت می‌آمد کسی جرأت حرف زدن نداشت اما الان 5 عضو این شورا مدافع وضع موجود هستند و می‌خواهند انرژی هسته‌ای را انحصاری نگه دارند. بنابر این حرف این 5 عضو هیچ اعتباری ندارد چرا که از منافع خود دفاع می‌کنند.

وی افزود: از 10 عضو باقیمانده نیز سه کشور رأی مخالف دادند و 7 کشور باقی می‌ماند که از این 7 کشور نیز 4 کشور در بلوک سرمایه‌داری هستند و آمریکا پایگاه نظامی در این کشورها دارد و نمی‌توانند خلاف رأی آمریکا رأی بدهند. چه آنکه ژاپن که در 60 سال اخیر 12 بار عضو شورای امنیت شده است یکبار رأی مستقل نداده است و اصلا نمی‌تواند رأی مستقل بدهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سه عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: این سه عضو نیز به خود بنده اعلام کردند که تحت فشار هستند یعنی از یک طرف می‌دانند حق با ایران است و از طرف دیگر تحت فشار آمریکا هستند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: اقای اردوغان به من گفت که اقای اوباما در یک تماس یک ساعت و نیمه با وی التماس کرده که ترکیه رأی منفی ندهد و رأی ممتنع بدهد و با لبنان نیز مذاکره کند تا این کشور نیز رأی ممتنع بدهد و قطعا با برزیل و دیگر کشورها نیز این گونه رفتار کرده‌اند.

وی این کار را گدایی رأی در شورای امنیت توصیف کرد و افزود: این بهترین تیر خلاص به شورای امنیت است چرا که از یک طرف بگویند نه عدالتی وجود دارد و نه منطق و حقوق ملت‌ها و فقط موضع‌گیری امریکا و دوستانش در جهت مواضع خودشان است و از طرف دیگر با التماس و گدایی رأی جمع کنند بنابر این قطعنامه‌ایی که این گونه تصویب می‌شود چه اعتباری دارد و از این به بعد شورای امنیت چه ارزشی دارد؟

رئیس‌جمهور تیر خلاص بعدی را تیرخلاص به رئیس جمهور آمریکا دانست و ادامه داد: اوباما با شعار تغییر روی کار آمد و شاید ما آن موقع می‌دانستیم که این شعار فریب کاری است اما فضای جهانی به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم بگوییم این شعار فریب کاری است و این باید روشن می‌شد بنابر این فرصت دادیم و گفتیم ایران کمک می کند تا تغییر ایجاد کنند و این فرصت به گونه‌ایی داده شد که اگر بی صداقتی وجود نداشت این بی‌صداقتی برای ملت‌ها آشکار شود و فکر می‌کنم این اتفاق الان افتاده است چرا که آنها می‌خواستند با یک چهره رنگین پوست عاطفه‌ها را تحریک کنند و سیاست‌های استعماری خود را زیر شعار تغییر پنهان کنند و این پروژه پروژه بسیار پیچیده‌ایی بود که در گذشته دو دوره اتفاق افتاده است اما افشا نشده بود و هیچ کس نفهمیده بود که این یک فریب تاریخی است اما الان کمتر از دو سال این فریب امروز بر ملا شد و این یک اتفاق بزرگ برای جامعه بشری است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تیرخلاص سوم به اساس امپراتوری آمریکا در جهان است تأکید کرد: فکر می‌کنم کار آمریکا تمام شده است البته نه اینکه همین امروز این پوسته فرو بریزد بلکه به زودی فرو خواهد ریخت و این تصمیم گرفته شده است چرا که این دولت در گذشته آن گونه اقتدار داشت امروز با گدایی رأی و امتیاز دادن به کشورها یک قطعنامه تصویب می‌کند. لذا تیر خلاص سوم به امپراتوری امریکا در جهان است و این یک پیروزی بزرگ برای ملت‌ها و مدیریت آینده جهان، عدالت، صلح، برادری و ان شاء الله برای ریشه‌کن کردن همه مشکلات بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی براساس یک فریب برپا شد خاطر نشان کرد: یک مظلومیت دروغین درست کردند وبا یک فضاسازی در دوره‌ای که ملت‌های منطقه در ابتدای یک خواب عمیق قرار داشتند این رژیم را تأسیس کردند. در 60 سال هر کاری می‌خواستند انجام دادند اما آنها هم به پایان راه رسیدند و حمله اخیر این رژیم به کشتی کاروان آزادی همه تردید‌ها را به یقین تبدیل کرد چرا که موجی که در دنیا به راه افتاده است فقط از سوی ایران نیست گرچه ایران پایه‌گذار این موج بود و الان نیز پیشتاز است و در سطح بالاتری هدایت می‌کند اما حرفی که ما 30 سال پیش می‌زدیم الان 180 ملت می‌زنند.

رئیس‌جمهور افزود: رژیم صهیونیستی به چند کشتی حمله کرد اما الان از ده‌ها کشور بیش از صد کشتی در حال تجهیز هستند که این کشتی‌ها را حرکت بدهند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: رژیم صهیونیستی فلسفه وجودیش و انسجام درونی خود و کارکرد‌ها و کاربرد خود را از دست داده در پایان راه قرار دارد. چرا که این رژیم را تأسیس کردند که با ابزار رژیم صهیونیستی بر منطقه و دنیا مسلط باشند اما الان برای حفظ این رژیم مجبور به لشکر‌کشی هستند و این به آن معناست که رژیم صهیونیستی دیگر کارکرد ندارد و رژیمی که دیگر کارکرد نداشته باشد خود به خود مضمحل خواهد شد.

وی همچنین گفت: اطلاعاتی که از درون این سیستم و داخل آمریکا داریم نشان می‌دهد که شرایط برای ملت‌ها بسیار خوب و برای آمریکا بسیار بد است و اختلافات زیادی وجود دارد که آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرند و به شدت هراسناک هستند و بسیاری از مردم می‌خواهند ازآنجا کوچ کنند اما اجازه نمی‌دهند و شرایط بسیار سنگینی ایجاد کرده‌اند؛ اعتراضات بسیار بالاست و در داخل آنجا همه اظهار‌نظرها در این راستا است که کار آنها تمام است و دلیلی برای استقامت ندارند. البته به این معنا نیست که آنها دست به اقدامات جدید نزنند.

رئیس‌جمهور افزود: اطلاعات دقیقی داریم که قبل از حمله به کشتی کاروان آزادی برنامه‌ریزی می‌کردند که بعد از ماه رمضان مجددا به غزه حمله کنند تا شکست‌های گذشته را جبران کنند اما الان این طراحی مقداری آسیب دیده است ولی حتی اگر آنها یک خباثت جدید انجام بدهند نجات پیدا نخواهند کرد چرا که فلسفه وجودی از بین رفته و امروز در آمریکا و اروپا تردید جدی وجود دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه یادآور شد: چهار سال پیش وقتی در مورد هولوکاست سؤال مطرح کردیم فریاد همه آنها بلند شد اما امروز در اروپا مردم نامه می‌نویسند و مکاتبه و تظاهرات می‌کنند و نقشه دنیا را بدون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند و در نقشه جغرافیایی منطقه رژیم صهیونیستی را حذف می‌کنند.

وی با اشاره به مهمانان خارجی که در دهه فجر در ایران حضور داشتند خاطرنشان کرد: یک خانم فرانسوی گفت که یک کتاب درباره هولوکاست نوشته است اما به وی اجازه چاپ داده نمی‌شود. شخص دیگری نیز بود که می‌گفت کتابی نوشته و در کشورش به او اجازه انتشار نداد‌ه‌اند اما به کشور دیگری رفته و آن کتاب را منتشر کرده و از طریق شبکه اطلاعاتی آدرس‌ها را می‌گیرد و کتاب را پست می‌کند و تاکنون بیش از چند صدهزار نسخه درباره افسانه هولوکاست را در دنیا منتشر کرده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: فکر می‌کنم آنها در سراشیبی اضمحلال قرار دارند و هیچ چیز نمی‌تواند آنها را نجات دهد و دیگر جایی در منطقه برای زندگی ندارند چرا که هیچ ملتی حاضر نیست با آنها همسایه و دوست باشد و موجودیت آنها را بپذیرد.

احمدی‌نژاد افزود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی نفرت‌های جهانی را علیه این رژیم برانگیخت و باورم این است که اگر ما هیچ کاری هم علیه آنها انجام ندهیم کار آنها تمام شده است.

قسمت دوم

کد خبر 109650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز