جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

محمد ملاحسینی: کارلوس آلبرتو پریرا در سال ۱۹۴۳ در شهر ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد.

پریرا

پریرا سابقه مربیگری تیم‌های ملی کویت،‌ امارات، عربستان، آفریقای جنوبی و برزیل در جام جهانی را دارد.

وی با تیم ملی برزیل در سال 1994 به مقام قهرمانی جام جهانی رسید.

کارلوس آلبرتو پریرا مربى سرشناس برزیلى با 2 عنوان قهرمانى جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1980 با کویت و 1988 با عربستان پرافتخارترین مربى غیر آسیایی در تاریخ این مسابقات است.

وی از ابتدای سال 2007 سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی شد و‌ با فدراسیون فوتبال این کشور که میزبان جام جهانی 2010 است، قرارداد همکاری منعقد ساخت.

وی تا سال 2010 با 5 تیم در جام جهانی به عنوان سرمربی حضور داشته است. ۱۹۸۲ با کویت، ۱۹۹۰ با امارات، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۶ با برزیل، ۱۹۹۸ با عربستان سعودی و 2010 با آفریقای جنوبی.

پریرا سال ۱۹۹۷ مربیگری تیم مترواستارز را بر عهده داشت. در پرونده‌اش مربیگری دو تیم برزیلی یعنی فلومنینس و کورتینهانس را نیز برعهده داشته است.

در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ تیم والنسیا را رهبری کرد و در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ روی نیمکت تیم فنر باغچه ترکیه نشست.

در ژانویه ۲۰۰۳ برای دومین بار به عنوان مربی تیم ملی برزیل انتخاب شد و با این تیم در سال ۲۰۰۴ قهرمان جام ملت‌های آمریکا جنوبی شد.

پریرا در سال ۲۰۰۵ توانست تیم ملی برزیل را قهرمان جام کنفدراسیون کند اما در جام جهانی ۲۰۰۶ تنها توانست تیم ملی برزیل را تا مرحله یک چهارم نهایی به جلو ببرد و در این مرحله متوقف شد.

مربی برزیلی تیم آفریقای جنوبی در آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان اعلام کرده بود که این جام، جام عقل و علم است و شگفتی در آن جایی ندارد.

زمانی که تیم های بزرگ به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند این گفته پریرا قدری مفهوم یافت. اما وقتی تیم پرآوازه برزیل در مقابل فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی حضور یافت این گفته رنگ بیشتری به خود گرفت و پرستاره ترین تیم ملی فوتبال جهان نتوانست از پس تفکر فرانسوی‌ها برآید و بازی را به آنها واگذار کرد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند و در انتقادات به عملکرد پریرا را باز کند.

او پس از پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، مربیگری آفریقای جنوبی میزبان بعدی مسابقات جام جهانی را پذیرفت.

پریرا ژوئیه ۲۰۰۶ از سمت مربیگری تیم ملی برزیل برکنار شد و کارلوس دونگا جانشین او شد.

او در ژانویه ۲۰۰۷ به طور رسمی کارش را با تیم ملی آفریقای جنوبی آغاز می کند و تا بعد از جام جهانی۲۰۱۰ این تیم را هدایت کرد.

کد خبر 109390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز