همشهری آنلاین: ورزشگاه ساکر سیتی در شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و محل برگزاری مسابقات حساس جام جهانی 2010بود

این استادیوم در سال 1987 ساخته شده و برای برگزاری مسابقه افتتاحیه و همچنین دیدار نهایی جام جهانی 2010 در نظر گرفته شده است.

ورزشگاه ساکر سیتی در جنوب غربی شهر ژوهانسبورگ واقع شده و فاصله بسیار کمی با شهر سوئتو دارد.

این ورزشگاه میزبان اولین گردهمایی مردم پس از آزادی "نلسون ماندلا" از زندان در سال 1990 و نیز فینال جام ملت‌های آفریقا در سال 1996 بود که بین تیم‌های آفریقای جنوبی و تونس برگزار شد.

ظرفیت ورزشگاه ساکر سیتی برای جام جهانی 2010 از 80 هزار نفر به 94700 نفر افزایش یافت و طراحی آن نیز برگرفته از نوعی گلدان سنتی آفریقا به شکل کدو حلوایی است.

ساکرسیتی در 10 کیلومتری مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و  یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2010 بود که 8 دیدار از این رقابت‌ها در این ورزشگاه برگزار شد.

ساکرسیتی علاوه بر این دیدارها، میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه رقابت‌های جام جهانی بود.

جذاب ترین بخش این ورزشگاه طراحی کدویی شکل بخش‌های داخل آن است. ساختار کدوئی شکل به این دلیل انتخاب شده چون یکی از سمبل‌های مطرح قاره آفریقا است.

این ورزشگاه وسعت بزرگی دارد و بسیار جذاب و خیره کننده است و آفریقایی‌ها از داشتن چنین استادیومی احساس غرور می‌کنند.

ساکرسیتی دارای پارکینگ در محوطه اطراف و پارکینگ برای اتومبیلهای وی.آی.پی است.

همچنین دارای رستوران، موزه فوتبال، جایگاه خبرنگاران با 2451 صندلی، ورزشگاه با گنجایش 94700 نفر که بزرگترین ورزشگاه آفریقا نیز به حساب می‌آید، است.

از دیدگاه مهندسی، ساکرسیتی بزرگترین ورزشگاه مسقفی است که برای رقابت‌های جام جهانی ساخته شده است.

این ورزشگاه که به صورت رسمی به نام اف .ان.بی شناخته می شود ، در سال 1987 تاسیس شد و با صندلی های سفید و آبی‌اش گنجایش پذیرش 80.000 تماشاگر را داشت.

ساکرسیتی میزبان مرحله نهایی رقابتهای جام ملتهای آفریقا در فوریه 1996 بود و در آن زمان تیم ملی آفریقای جنوبی موفق شد تا تونس را با نتیجه 0-2 شکست دهد.

این ورزشگاه میزبانی 8 دیدار در رقابت‌های جام جهانی را عهده دار بود. علاوه بر این دیدار، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و دیدار افتتاحیه این رقابتها که میان دو تیم آفریقای جنوبی و مکزیک برگزار می‌شود نیز در این ورزشگاه انجام شد.

دیدارهای در نظر گرفته شده برای این ورزشگاه:

دیه گو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و سرمربی تیم ملی این کشور در جریان بازدیدش از این ورزشگاه در اوایل سال 2010 در مورد این ورزشگاه گفت:

  • من در استادیوم‌های زیادی بازی کرده ام ولی ورزشگاه ساکرسیتی یکی از زیباترین ورزشگاه‌هایی است که در عمرم دیده ام. امیدوارم که روز یازدهم ماه جولای برای دیدار فینال در این ورزشگاه حاضر شوم.

کد خبر 109385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز