دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بررسی و تصویب جدول تعرفه ای اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) خبر داد و گفت: تعرفه این سرویس در قالب جدولی نسبت به نحوه، زمان و سرعت استفاده مشترکان متفاوت خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر محمد کرم‌پور با بیان اینکه تعرفه سرویس وایمکس در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید گفت: تعرفه این سرویس در قالب جدولی نسبت به نحوه و زمان و سرعت استفاده مشترکان متفاوت خواهد بود و اپراتورها با توجه به این جدول تعرفه، نرخ سرویس مورد نظر را برای کاربران تعریف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تنظیم بازار، نسبت به تنظیم تعرفه‌های پیشنهادی اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) و شاخص سطح ارائه خدمات اقدام کرد ادامه داد: تنها بحثی که کمیسیون تنظیم مقررات در قالب تعرفه‌های وایمکس به دلیل نبود زمان موفق به تصویب آن نشد مربوط به تعرفه موافقت نامه سطح خدمات (SLA) بود که در جلسه آینده این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ایجاد تسهیلات هر چه بیشتر کاربران اینترنت، پیشنهاد کاهش قیمت اینترنت را مورد بررسی قرار داد اضافه کرد: این طرح نیز تنها در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفت اما جمع بندی نهایی در مورد آن حاصل نشد.

به گفته وی بررسی کاهش قیمت اینترنت و تصویب نهایی آن به جلسه آینده کمیسیون تنظیم مقررات موکول شد.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه پیشنهاد کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت به سازمان تنظیم مقررات خبر داده بود.

به گفته مسوولان وزارت ارتباطات در صورتی که ارائه دهندگان اینترنت تضمین دهند که کاهش قیمت پهنای باند برای مصرف کننده نهایی ملموس باشد، وزارت ارتباطات با این کاهش قیمت موافقت خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس، رئیس سازمان تنظیم مقررات به عنوان دبیر، معاون زیربنائی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی به عنوان اعضای اصلی و سه عضو صاحب نظر، اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را تشکیل می دهند.

کد خبر 109114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز