همشهری آنلاین: مهندسان شرکت بریتیش پترولیوم (بی‌پی) توانستند بیش از شش هزار و 77 بشکه نفت خام نشت شده از چاه آسیب دیده این شرکت را در خلیج مکزیک جمع آوری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسوشیتدپرس، پس از نصب دستگاه جمع‌آوری کننده نفت در محل چاه آسیب دیده و عدم موفقیت آن طی شش هفته گذشته سرانجام مهندسان بی‌پی توانستند مقدار بسیاری از نفت نشت شده را از محل نشت جمع‌آوری کرده و از نفوذ آن به خلیج مکزیک جلوگیری کنند. 

بی‌پی اعلام کرده است میزان جمع‌آوری نفت در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند.

گزارش‌های منتشر شده از روند جمع‌آوری نفت نشان می‌دهد که در چند روز گذشته بیش از نیمی از نفت نشت شده از چاه آسیب دیده جمع‌آوری شده است.

تحقیقاتی که اخیرا توسط محققان شرکت بی‌پی انجام شده است، نشان می‌دهد که بین 12 هزار تا 19 هزار بشکه نفت خام در روز به خلیج مکزیک وارد می‌شود.

بنا بر این گزارش، تیم‌های دولتی میزان نفت ریخته شده به خلیج مکزیک را بیش از این دانسته و در حال ادامه بررسی‌ها برای به‌دست آوردن میزان واقعی نفت نشت شده هستند.

مقام‌های بی‌پی با اشاره به این موضوع که این شرکت توانسته است بیش از 15.7 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را از سطح آبی خلیج مکزیک جمع‌آوری کند، اعلام کرد: امیدواری‌ها در بهبود و کسب موفقیت در جمع‌آوری نفت در روزهای آینده همچنان ادامه دارد.

انفجار سکوی نفتی شرکت بی‌پی در 20 آوریل و روانه شدن روزانه بیش از صدها‌ هزار بشکه نفت و آلودگی سواحل ایالت لویزیانا و به خطر افتادن زندگی حیات‌وحش در این منطقه، همچنین تعطیلی صنعت گردشگری و ماهیگیری و در پی آن زیان‌های مالی، مسائلی است که تاکنون از سوی مقام‌های دولتی راه‌حلی برای آن اندیشیده نشده است.

در حال حاظر انتقادهای از شرکت بی‌پی و دولت آمریکا برای تکرار تلاش‌ها برای متوقف کردن و یا مهار نشت نفت همچنان ادامه دارد.

شرکت بی‌پی از ابتدای آسیب دیدن سکوی نفتی خود در خلیج مکزیک بیش از یک میلیارد دلار برای تلاش‌های خود در مهار این چاه هزینه کرده است و کاهش 40 درصدی قیمت محصولات خود را در بازارهای جهانی متحمل شده است.

کد خبر 109071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز