نظامیان رژیم صهیونیستی 5 روز پس از حمله خونین به ناوگان آزادی با حمله به یک کشتی دیگر حامل کمک‌های انسان دوستانه برای فلسطینی‌های ساکن نوار غزه آن را اشغال کردند.

کشتی ایرلندی راشل کوری با وجود تهدیدهای مکرر رژیم صهیونیستی برای رساندن کمک‌های مردم جهان به ساکنان تحت محاصره نوار غزه عازم این منطقه بود که کماندوهای رژیم صهیونیستی روز گذشته با ورود به این کشتی آن را اشغال کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی  پس از چند ساعت تعقیب کشتی راشل کوری وقتی متوجه شدند با تهدید قادر به متوقف کردن حرکت این کشتی به سمت نوار غزه نیستند مانند راهزنان دریایی وارد این کشتی شده و آن را به بندر اشدود منتقل کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته در بیانیه‌ای ورود نظامیان خود به کشتی راشل کوری را که با حمایت مالی مالزی راهی نوار غزه بود تایید کرد. ارتش این رژیم اعلام کرد که کشتی ایرلندی هشدارهای این ارتش را نادیده گرفته و درخواست این رژیم برای تغییر مسیر به سوی بندر اشدود را نپذیرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در نشست ویژه کابینه تهدید کرده بود که این رژیم به هیچ عنوان اجازه ورود کشتی راشل کوری یا هر کشتی دیگر حامل کمک‌های انسان دوستانه را به نوار غزه نخواهد داد.

درحالی‌که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن مایحتاج اولیه زندگی به نوار غزه می‌شود آمریکا هم از سرنشینان این کشتی خواسته بود که محموله خود را به جای غزه در بندر اشدود در جنوب سرزمین‌های اشغالی تخلیه کنند!فعالان حقوق بشر حاضر در این کشتی با وجود تهدیدهای رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بودند که برای رساندن کمک‌های مردم جهان به نوار غزه و شکستن محاصره این منطقه تلاش می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی چند ساعت قبل از حمله خود به کشتی راشل کوری با ارسال پارازیت، رادار و دستگاه‌های ارتباطی این کشتی را از کار انداخته بودند تا مانع از ارتباط فعالان حقوق بشر با رسانه‌های گروهی شوند. میرید ماگوییر، برنده جایزه صلح نوبل از ایرلند شمالی و دنیس هالیدی دستیار سابق دبیر کل سازمان ملل متحد از جمله سرنشینان این کشتی هستند.

هنوز از وضعیت فعالان حقوق بشر حاضر در این کشتی خبری منتشر نشده است اما به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی همه آنها را مانند حمله خود به ناوگان آزادی بازداشت کرده است. کشتی راشل کوری حامل 560 تن کمک‌های انسان دوستانه از جمله لوازم التحریر برای دانش‌آموزان، مصالح ساختمانی برای ساخت خانه و دارو برای مردم غزه بود که بیش از 3 سال است تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کشتی به یاد راشل کوری، فعال صلح آمریکایی نامگذاری شده است که در سال ۲۰۰۳ توسط نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شد. راشل کوری می‌خواست مانع از عبور بولدوزر و تخریب خانه فلسطینی‌ها شود که نظامیان رژیم صهیونیستی با کمال خونسردی با بولدوزر از روی وی رد شدند.

حمله به کشتی راشل کوری در حالی صورت گرفت که ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه فعالان حقوق بشر این کشور که در حمله به ناوگان آزادی کشته شدند شرکت کردند.  دولت ترکیه اعلام کرده است که هیچگاه روابط این کشور و رژیم صهیونیستی به حالت گذشته بازنخواهد گشت و امکان دارد آنکارا روابط تجاری و قراردادهای دفاعی خود را با این رژیم قطع کند.

اردوغان: سرنوشت غزه از آنکارا جدا نیست

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه ضمن تاکید مجدد بر اینکه آینده ترکیه و فلسطین یکی است، اعلام کرد: حماس یک جنبش مقاومت مردمی و برگزیده ملت فلسطین است.نخست‌وزیر ترکیه، در مراسمی در شهر قونیه تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی تروریسم دولتی است و این رژیم را با همه دولت‌هایی که اتباعشان در این کشتی‌ها بوده‌اند، وارد بحران جدیدی کرده است.

وی گفت: سرنوشت غزه از سرنوشت آنکارا جدا نیست و سکوت جهانیان ادامه نخواهد یافت. اگر جهان از این کشتار چشم ‌پوشی کند، ما این کار را نخواهیم کرد .وی خاطرنشان ساخت: ملت فلسطین در یک انتخابات حماس را برگزید و حکومت آن منتخب این ملت است. اردوغان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک دولت منافق و دروغگوست.

درخواست بان‌کی‌مون برای پایان فوری محاصره غزه

با افزایش فشارهای بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای پایان محاصره غزه پس از حمله خونین به ناوگان آزادی، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم خواستار خاتمه سریع محاصره غزه و امدادرسانی به مردم بی‌دفاع این منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نیویورک محاصره غزه را غیرانسانی و ناعادلانه ارزیابی کرد. رهبران کشورهای غربی با رسوایی رژیم صهیونیستی و موج بزرگ به راه افتاده علیه این رژیم به‌تدریج خواستار رفع محاصره غزه می‌شوند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم به تازگی با ابراز تأسف از کشته شدن فعالان صلح در حمله صهیونیست‌ها از تل آیو خواست که به محاصره غزه پایان دهد. آمریکا هم که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت از رژیم صهیونیستی مانع از تصویب قطعنامه صریحی علیه این رژیم شد به تازگی اعلام کرده است که ادامه محاصره غزه غیرقابل تحمل است.

به گزارش الجزیره، مایک هامر، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که وضعیت جاری محاصره غزه باید تغییر کند اما تغییرات به‌نحوی که امنیت اسرائیل تامین شود نیاز به زمان دارد. این در حالی است که شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس همچنان شاهد تظاهرات مردمی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

نصرالله: آمریکا همچنان از اسرائیل و جنایت‌هایش دفاع می‌کند

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به واکنش‌های صورت گرفته نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی اعلام کرد: واکنش آمریکا نشان داد که دولت فعلی آن نیز همچنان به خط‌مشی دفاع مطلق از اسرائیل و جنایت‌هایش پایبند است و برای ممانعت از محاکمه و مجازات این رژیم گام برمی‌دارد.

دبیر کل حزب‌الله خطاب به کسانی که روی تغییر سیاست‌های دولت آمریکا در خاورمیانه حساب باز کرده‌اند، گفت: هر چیزی در سیاست آمریکا در خاورمیانه غیراز دفاع از اسرائیل و منافعش قابل تغییر است.

وی تصریح کرد: این اقدام همچنین بیانگر نبود موضع صادقانه از سوی کشورهایی است که خود را حامی حقوق بشر دانسته و مدعی دفاع از حقوق انسان‌ها و کرامت آنها هستند. این کشورها در قبال این جنایت سکوت کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به دستاوردها و نتایجی که از حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی به‌وجود آمده، تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد این مسئله توجه بین‌المللی مجدد به موضوع محاصره غیرانسانی و وحشیانه غزه است؛

محاصره‌ای که جهان و حتی کشورهای عربی آن را فراموش کرده بودند اما خون این شهیدان باعث شد که این مسئله بار دیگر به جدول کاری تمامی کشورهای جهان بازگشته و تیتر یک رسانه‌های جهان و مهم‌ترین موضوع مورد اهتمام ملت‌های جهان شود.

گلوله باران فعالان حقوق بشر

نتیجه کالبد  شکافی اجساد 9 فعال حقوق بشر ترکیه توسط پزشکی قانونی این کشور نشان می‌دهد که کماندوهای رژیم صهیونیستی آنها را از فاصله نزدیک و از ناحیه سر هدف گلوله قرار داده‌اند.

به گزارش گاردین، جانشین رئیس پزشکی قانونی ترکیه اعلام کرده است که در مجموع 30 گلوله 9 میلی‌متری به بدن 9‌فعال حقوق بشر این کشور اصابت کرده است و 5نفر از آنها به‌صورت مستقیم از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این تحقیقات به‌عنوان نمونه ابراهیم بیلگن ‌ ۶۰‌ساله که در جریان حمله روز دوشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شد از 4 ناحیه سر، سینه، پشت و شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود. به فورکان دگان، 19 ساله هم 5 گلوله از فاصله 45 سانتی‌متری در پشت سر، صورت و 2پایش اصابت کرده است.

کد خبر 108994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز