گروه شهری: مترو و اتوبوسرانی حدود یک میلیون زائر حضرت امام‌خمینی(ره) را به‌منظور حضور در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جا به جا کردند.

مترو با افزایش 40 درصدی در ظرفیت خط یک و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در مسیر رفت به حرم مطهر به 5 دقیقه و برگشت از حرم مطهر به 3 دقیقه، جا به جایی بخش قابل توجهی از زائران را انجام داد.

علاوه‌براین،  مترو که از نخستین ساعات بامداد کار خود را آغاز کرده بود، بدون وقفه تا ساعات 10 شب از طریق ایستگاه‌های خط یک از جمله ایستگاه حرم مطهر به خدمات‌رسانی خود ادامه داد و این در حالی بود که تعداد قطارهای خط یک از 23 دستگاه به 30 دستگاه افزایش پیدا کرده بود.

در این حال با وجود اخبار برخی سایت‌ها در مورد بسته شدن درهای ایستگاه متروی حرم مطهر و مصدومیت تعدادی از مسافران بر اثر ازدحام، جا به جایی مسافران مترو با وجود استقبال کم نظیر شهروندان در کمال آرامش و بدون بروز کوچک‌ترین مشکلی انجام شد.

البته شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با اختصاص 5 هزار دستگاه اتوبوس بخش عمومی و خصوصی از ساعات 5:30 بامداد نسبت به جا به جایی زائران حضرت امام (ره) از 72 میدان و پایانه حمل‌ونقل عمومی و نیز ده‌ها مسجد شهر اقدام کرد.

این در حالی است که علاوه بر امکانات مترو و اتوبوسرانی، 750 دستگاه تاکسی نیز که عموما در قالب ستاد گمشدگان فعالیت می‌کردند، از جمله تسهیلات شرکت تاکسیرانی بود که ضمن ارائه خدمات به زائران محدوده حرم مطهر، نسبت به انتقال افراد گمشده به مقاصد خود اقدام کردند.

کد خبر 108992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز