شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح راهکارهای اجرای مصوبه دولت در خصوص کاهش جمعیت دانشگاه‌های تهران گفت:

متقاضیان برای انتقال از تهران به کلانشهرها و شهرهای کوچک می‌توانند با کسب 85 و 75 درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده منتقل شوند.

کامران دانشجو با تشریح امتیازات نقل و انتقال به مهر گفت: پیش از این امتیازی برای انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی وجود داشت که ما تصمیم گرفتیم این امتیاز را به عموم متقاضیان تعمیم دهیم.

بر این اساس فردی که متقاضی انتقال از تهران به کلانشهرهاست، علاوه بر مشوق‌هایی که دارد می‌تواند فرزندش را نیز از تهران به آن کلانشهر منتقل کند. وزیر علوم اضافه کرد: متقاضیان انتقال که در کنکور امسال شرکت می‌کنند، می‌توانند از امتیاز نقل و انتقال برخوردار شوند و اگر 85درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده یک رشته محل را در کنکور کسب کرده باشند، می‌توانند منتقل شوند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت تغییر گرایش یا رشته زیر مجموعه رشته قبول شده خود در کلانشهرها باید 90درصد نمره آخرین فرد قبول شده را داشته باشند. دانشجو اظهار داشت: اگر فرد قبول شده در کنکور امسال بخواهد به شهرهایی غیرازکلانشهرها منتقل شود، باید 75 درصد نمره فرد قبول شده یک رشته محل در کنکور امسال را داشته باشد و اگر خواست تغییر رشته دهد، باید 80 درصد نمره را به دست آورد.

کد خبر 108966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز