همشهری‌آنلاین: مردم ایران پس از نمازجمعه 14 خرداد 89 و راهپیمایی ضدصهیونیستی، جنایات اسرائیل را محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بخشی از این قطعنامه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی با اقدامات ابلهانه‌ای که انجام می‌دهد به زودی در امواج توفنده خروش ملت‌ها غرق خواهد شد.

قطعنامه پایانی تظاهرات سراسری ملت مؤمن و انقلابی ایران در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به ناوگان آزادی و کمک‌رسانی به مردم غزه به این شرح است:

درآستانه برگزاری مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بزرگ پرچمدار آزادی قدس شریف، رژیم سفاک و خبیت اسرائیل در اقدامی بی‌رحمانه جمع زیادی از فعالان حقوق بشر و امدادرسانانی که به نمایندگی از افکار عمومی کشورهای مختلف، برای کمک به مردم مظلوم فلسطین اشغالی، قصد شکستن تحریم نوار غزه را داشتند، مورد حمله ناجوانمردانه قرار داد تا جنایت جدیدی را در پرونده سراسر سیاه خود ثبت نماید.

اینک در سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر و بنیانگذار فقید جمهوری اسلای ایران حضرت امام خمینی(ره)، ضمن تجدید عهد با آرمان‌های بلند امام عظیم‌الشأن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و ابراز همدردی با خانواده و بستگان قربانیان این جنایت هولناک، همراه با موج خروشان خشم و نفرت و انزجار عمومی ملت مسلمان و وجدان‌های بیدار جهان، مواضع خود را با بانگ بلند تکبیر اعلام می‌نمائیم:

1ـ رژیم غاصب صهیونیستی با اقدامات ابلهانه‌ای که انجام می‌دهد به زودی در امواج توفنده خروش ملت‌ها غرق خواهد شد اما آمریکا، انگلیس و فرانسه و دیگر دولت‌های اروپایی که با حمایت سیاسی، رسانه‌ای، نظامی و اقتصادی خود شریک وحشیگری‌های رژیم پلید صهیونیستی بوده‌اند، باید به عنوان عاملان اصلی ناامنی و جنایت در منطقه، در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

2ـ شورای امنیت و جامعه بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر، باید ضمن کنار گذاشتن برخوردهای دو گانه وسکوت مرگبار خود در برابر وحشیگری‌های لجام گسیخته رژیم صهیونیستی، نسبت به برداشتن گام‌های سریع و جدی برای شکستن تحریم نوار غزه که بر خلاف کلیه قواعد و معیارهای بین‌المللی در محاصره‌ای غیر انسانی قرار دارد و گشودن تمامی گذرگاه‌های کمک‌رسانی منتهی به آن، در اسرع وقت اقدام نمایند.

3ـ بی‌اعتنایی، سرپیچی و عدم پایبندی رژیم شرور و خبیث صهیونیستی به تعهدات بین‌المللی و پرونده جنایت و وحشیگری این جرثومه فساد، حمله به صلح و امنیت و اعلان جنگ علیه بشریت است.

این جنایت بی‌سابقه آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی را فراروی دولت‌ها و ملت‌های جهان قرار داده تا در صف مقابله با رژیم صهیونیستی، به عنوان تهدید بلامنازع تاریخ بشری، قرار گیرند.

بی شک، هر گونه کوتاهی و غفلت در شکل‌گیری جبهه متحد جهانی علیه صهیونیسمِ خشن‌تر از فاشیزم، زمینه را برای گستاخی بیشتر رژیم منحوس صهیونیستی و دست‌اندازی آنان به ممالک دیگر و خلق جنایات وحشیانه‌ی مدرن و جدید فراهم می‌آورد.

4 ـ سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب به همراه وجدان‌های بیدار کشورهای اسلامی و عربی، باید با اتخاذ مواضعی واحد و قوی در برابر ستیزه‌جویی‌های رژیم جنایتکار وصهیونیست اسرائیل، اقدامات وحشیانه و غیرانسانی این رژیم سفاک را قویاً در محاکم ملی و بین‌المللی مورد پیگیری قرار داده و به کمتر از محاکمه جنایتکاران و سردمداران رژیم اشغالگر قدس، قانع نشوند.

5 ـ ما تظاهر کنندگان ضمن تشکر از ابتکار عمل و اقدام بشردوستانه افرادی که با حضور درناوگان آزادی، با به خطر انداختن جان خود ‌کوشیدند تا تحریم اعمال شده علیه ملت فلسطین خصوصاً مردم مظلوم و شجاع غزه را شکسته و افکار عمومی جهان را متوجه مظلومیت فلسطینیان وقساوت رژیم صهیونیستی نمایند، آمادگی خود را برای پیوستن به کاروان‌های آزادی و کمک‌رسانی به غزه اعلام می‌داریم.

6 ـ تأسی به راهبردها و رهنمودهای ولی‌امر مسلمین، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در کمک به ملت مجاهد فلسطین، مردم و دولت قانونی غزه همچنین مجاهدان حماس، مقاومت و انتفاضه قدس، بدون شک حمایت‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای نظام سلطه و قدرت‌های استکباری از رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی را ناکام گذارده و پایان حیات ننگین غاصبان و اشغالگران قدس شریف و پیروزی نهایی ملت فلسطین را سرعت خواهد بخشید.

کد خبر 108938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز