همشهری‌آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین،سید حسن خمینی، در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، با اشاره به ایام رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، این ایام را روزهای گرانقدری عنوان کرد و گفت:

روز درگذشت  امام خمینی (ره) روزی تلخ و بسیار جانگذار بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وی افزود: در کنار حرم امام(ره) از آن بزرگوار، شهدای عظیم الشان انقلاب، فرزندان امام(ره) و همه کسانی که براین جامعه حق دارند یاد می‌کنیم.

سید حسن خمینی با اشاره به تقارن سالروز میلاد صدیقه طاهره(س)، میلاد حضرت امام(ره) و سالروز رحلت ایشان یادآور شد: تقارن این دو روز مبین ویژگی بزرگی است. امام(ره) در سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) که چون دیروز بود به دنیا آمد و درچون امروزی از دنیا رفت.

وی خاطرنشان کرد: خداوند امام را در شرایطی به جامعه ارزانی داشت که جامعه مشمول ویژگی های متفاوتی بود.سالها و دهه‌های پایانی قرن گذشته ویژگی‌هایی داشت که امام(ره) در آن ویژگی ها رشد و نمو یافت و در آن فضا توانست به موقعیت ممتاز برسد.

به گزارش ایسنا، در میان سخنرانی سید حسن خمینی شعارهای «مرگ برمنافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»،« ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و... سر می‌داده می‌شد‌ که وی چندبار درخواست کرد که به وی اجازه داده شود بتواند سخنرانی‌اش را ادامه دهد و گفت: اگر دوستان بنای شعار دارند بهتر است اجازه دهند من قدری صحبت کنم و وقتی رهبری در جایگاه قرار گرفتند طبیعتا نسبت به این بزرگوار ابراز احساسات می‌کنیم.

سید حسن خمینی همچنین درپاسخ جمعیتی که شعار "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " سرمی‌دادند، تأکید کرد: قطعاً همینطور است.

وی هم چنین در واکنش به برخی شعارها نیز گفت:« آقایان هنوز 20 سال از رحلت امام(ره) نگذشته است.»

وی در ادامه با تداوم شعارها، گفت: همه هر جای حرم هستند برای سلامت وجود مبارک قائم آل محمد و شادی روح امام و سلامتی همه خدمتگزاران به جامعه اسلامی صلوات بفرستند.

وی هم چنین خطاب به مردم گفت: امیدوارم عزاداری تان مقبول باشد، قطعا در این صحن کسانی هستند که از گروه اندکی که شلوغ می کنند بیزارند و مردم از علاقمندان و دلبستگان به امام(ره)هستند.

وی یادآور شد: شان سالگرد مراسم امام(ره) چنین نیست که برخی چنین انجام می دهند، من از همه معذرت میخواهم و از خدا می خواهم ما را با اماممان محشور کند.

وی هم چنین از حاضران خواست برای شادی روح امام و فرزندان امام و شهدای انقلاب فاتحه ای قرائت کنند.

سرانجام با ادامه یافتن شعارها سخنان سید حسن خمینی در این مراسم ناتمام ماند

کد خبر 108936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز