پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه درگیری‌ها در فلسطین درگیری عده‌ای صهیونیست و ملت‌های عرب نیست گفت:

 امروز مسئله فلسطین، مسئله همه بشریت است

گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد در جمع میهمانان خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به سخنانی که تعدادی از میهمانان داشتند اظهار داشت: اینکه محور همه صحبت‌هایی که امروز اینجا مطرح شد صهیونیسم و لزوم مقابله با ان بود یک موضوع کلیدی است.

رئیس جمهور افزود: همه مشکلات و تبعیض‌ها، ظلم‌ها، فاصله‌ها و بددلی‌هایی که در دنیا وجود دارد به نوعی به موجودیت این رژیم گره خورده است.

دکتر احمدی نژاد رژیم اشغالگر قدس را تجلی همه اندیشه های ضد بشری و بداخلاقی‌هایی که ممکن است انسان‌های سقوط کرده به ان دچار شوند توصیف کرد و گفت: اگر چه اربابان رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند موضوع فلسطین را درگیری عده‌ای از یهودی‌ها و فلسطینی‌ها معرفی کنند اما این رژیم ابزار اعمال زشت‌ترین رفتارها علیه بشریت است و امروز بر همه ثابت شده است که رژیم صهیونیستی و رفتارهای ان فقط برضد فلسطینیان نیست؛ موضوع فلسطین درگیری عده‌ای صهیونیست و ملت‌های عرب نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسئله امروز فلسطین، مسئله صهیونیستها و مسلمانان هم نیست تصریح کرد: مسئله فلسطین، مسئله همه بشریت است و کاری که این رژیم انجام می‌دهد توهین به کرامت و شرافت نوع بشر است

رییس جمهور با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی تسلط بر سیستم اعصاب و روان خود را از دست داده است گفت: حمله این رژیم به ناوگان صلح و آزادی موجی را در دنیا به راه انداخته است که این موج تا برچیده شدن اندیشه صهیونیسم ادامه خواهدکرد.

دکتر محمود احمدی نژاد در جمع میهمانان خارجی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و اعضای ستاد برگزاری این مراسم، رژیم صهیونیستی را نماد توهین به همه بشریت دانست و اظهار داشت:امروز حل و فصل همه مسایل جهان به حل مسئله فلسطین گره خورده است.

ایجاد صلح ،عدالت ،آزادی و برابری حقیقی در جهان مستلزم این است که مسئله فلسطین خاتمه یابد. دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد:درگیری در فلسطین در حقیقیت درگیری جبهه ظلم و استکبار با ملت های آزادیخواه جهان است. رییس جمهور تصریح کرد:سرنوشت نبرد طولانی همه پیامبران الهی علیه ظلم و تبعیض و بت پرستی در فلسطین روشن خواهد شد. رییس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ستون فقرات جبهه استکباری است، اظهار داشت:نظام سلطه در کشورهای خود بنام آزادی اجازه می دهد حتی خدا ،پیامبران و همه ارزشهای الهی لگد مال شود اما وقتی موضوع رژیم صهیونیستی به میان می آید آن را خط قرمز آتشین معرفی می کنند چرا که همه موجودیت استکبار و استعمار به وجود رژیم صهیونیستی گره خورده است و اگر این گره گشوده شود، بقیه مسایل به راحتی حل خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه ملت ها با یکدیگر دوست و برادر هستند و هیچگونه دشمنی ندارند گفت: کسانی که بذر کینه را دل ملت ها می پاشند صهیونیست ها هستند. رییس جمهور خاطرنشان کرد:سه دهه قبل ملت مظلوم فلسطین در غربت ،تنهایی و در نهایت مظلومیت از حیثیت خود دفاع می کردند اما امروز به لطف مقاومت فلسطین و هوشیاری همه ملت ها و مجاهدان و آزادگان، رژیم صهیونیستی در افکار عمومی همه ملت ها در انزوای کامل قرار گرفته است. رییس جمهور با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان کمک های انسان دوستانه به مردم غزه گفت: در حادثه اخیر به جز دولت آمریکا هیچ کس از این رژیم حمایت نکرد و همه ملت ها و اکثریت دولت های عالم رفتار ضد انسانی رژیم صهیونیستی را در برخورد با ناوگان صلح و آزادی محکوم کردند.

رییس جمهورر ایستادگی را لازمه رسیدن به پیروزی نهایی دانست و گفت: دوران تاریخی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و این رژیم فلسفه وجودی خود را از دست داده است کسانی که این رژیم را در منطقه تاسیس کردند تا به واسطه آن بر منطقه و سپس بر کل جهان تسلط پیدا کنند امروز شرایط این رژیم به جایی رسیده که برای حفظ آن مجبور شده اند خودشان به منطقه لشکرکشی کنند و این بدین معناست که رژیم صهیونیستی کارایی خود را از دست داده است. رییس جمهور تاکید کرد:اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد نه تنها از موضع قدرت نیست بلکه از موضع ضعف و ذلت است وچنین به نظر می‌رسد که این رژیم در برابر فشار افکار عمومی جهان ،عقل خود را از دست داده و تسلطی بر اعصاب فکری خود ندارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:اگر چه آنها به ظاهر ناوگان صلح و آزادی را متوقف کردند اما دل و اندیشه همه ملت ها همراه این کاروان است و در آینده نزدیک با همت ملت های جهان، صدها کاروان صلح و آزادی از سراسر دنیا به سمت فلسطین حرکت خواهند کرد و تازه این شروع راه است.

رییس جمهور گفت: اگر صهیونیست ها خیال کرده‌اند که با حمله به ناوگان آزادی و به شهادت رساندن جمعی از انسان های آزادیخواه مسئله خاتمه پیدا کرده است سخت در اشتباه هستند، این تازه شروع راه است و ملت ها بیدار شده اند.

رییس جمهور در ادامه خطاب به صهیونیست ها و حامیان این رژیم گفت: دیگر فریبکاری و جنایت کافی است و به نفع خودتان است که در برابر حق و عدالت تسلیم شوید، حامیان این رژیم نیز که بیش از 60 سال به طور مطلق از جنایات صهیونیست ها حمایت کرده‌اند، بهتر است به بازی دروغ تاریخی پایان دهند و با همان شرایطی که این رژیم را طراحی و تحمیل کردند با همان شرایط آنرا برچینند و این یک نصیحت مشفقانه است و اگر به آن توجه نکنید دست قدرت ملت ها که تجلی قدرت خداست به زودی بساط این رژیم جعلی و ضد بشری را از ریشه خواهد کند.

وی افزود:در حادثه اخیر خوشبختانه برخی کشورهای اروپایی مواضع خوبی گرفتند که جای تقدیر دارد و باید همین راه ادامه داده و خود را در کنار ملت ها قرار دهند.

رییس جمهور در ادامه درباره علت دغدغه اندیشمندان،مجاهدان و انسان های صالح برای مقابله با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: همه مشکلات،تبعیض ها،ظلم ها،فاصله ها و بددلی های دنیا به موجودیت این رژیم گره خورده است این رژیم تجلی همه اندیشه‌های ضد بشری وبداخلاقی ها است که ممکن است انسان های سقوط کرده به آن دچار شوند.

دکتر احمدی نژاد افزود: صهیونیست‌ها ابزار اعمال زشت ترین رفتارها علیه بشریت هستند امروز برای همگان روشن است که وجود این رژیم و رفتار آنها تنها علیه فلسطینیان نیست گرچه این رژیم و اربابانش تلاش دارند موضوع فلسطین را درگیری میان عده ای از یهودی‌ها و فلسطینیان معرفی کنند اما امروز برای همه آشکار شده است که موضوع فلسطین درگیری بین عده‌ای صهیونیست و ملت فلسطین نیست گرچه اصرار دارند آن را درگیری صهیونیستی عربی جلوه دهند ولی این موضوع فراتر از این گونه مباحث است.

رییس جمهور با تاکید براینکه امروز موضوع فلسطین به مسئله همه بشریت تبدیل شده است اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونیستی توهین به شرافت و نوع بشر است تاریخ سرشار از دروغ های رژیم صهیونیستی شده است به طوریکه مطرح کردن دروغ های این شجره خبیثه به زمان طولانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه امروز مستکبران جهان برای اعمال سیاست های استعماری خود از ابزاری با عنوان رژیم صهیونیستی استفاده می کنند،گفت: امروز در آمریکای جنوبی مهم ترین اهرم فشار بر دولت های انقلابی و مستقل این منطقه ،صهیونیست‌ها هستند. در اروپا برای مردم آزادی و حیثیتی باقی نمانده و سرنوشت همه ملت های اروپایی را در اختیار صهیونیست ها قرار داده اند.

رییس جمهور با تاکید براینکه هرجا جنگ و درگیری باشد دست صهیونیست‌ها در آن دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این رژیم جعلی کانون همه فسادهای دنیا است.

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) اظهار داشت: اگرچه امام خمینی (ره) متعلق به ایران است و انقلاب اسلامی نیز از ایران آغاز شده است اما همان گونه که پیامبران الهی جهانی بوده و به قوم ،قبیله ،نژاد و جغرافیای خاصی تعلق نداشتند امام راحل و انقلاب اسلامی نیز در خدمت همه بشریت است.. رییس جمهور تصریح کرد:هیچ کس در دنیا،مالک امام و راه امام نیست. نسبت بنده به امام خمینی (ره)مانند نسبت سایر انسان‌ها است.

رییس جمهور گفت:انقلاب اسلامی و فریاد امام راحل در حقیقت فریاد بلند اعتراض بشریت امروز در برابر اندیشه انسان‌کش مادی است. راه ،مکتب و اندیشه امام مسیر نجات بشریت از سیطره خودخواهی، تجاوز طلبی و برتری جویی کسانی است که می‌خواهند با شعار اومانیسم، لیبرالیسم و دموکراسی به جهان مسلط شوند در حالیکه سنگین‌ترین جنایت‌های تاریخ بشر را با همین شعارها مرتکب شده‌اند و فقط در یک قرن بیش از صد میلیون انسان را به کشتن دادند.

رییس جمهور گفت: امام آمدند تا به انسان‌ها بگویند اگر به دنبال سعادت، آرامش و امنیت پایدار و صلح و برادری هستید همه اینها دراتصال به آسمان و عشق به انسان ها محقق خواهد شد. امام زبان گویای همه ملت ها و آ زادی خواهان جهان است به همین دلیل ایران متعلق به همه بشریت است. رییس جمهور خاطرنشان کرد:ملت ایران از مشکلاتی که درجهان وجود دارد رنج می برد و نسبت به ظلمی که در هر نقطه جهان واقع شود، معترض است ما در برابر ظلم خواهیم ایستاد و نسبت به همه ملت ها و انسان های روی زمین عشق می‌ورزیم و خواهان صلح و برادری و پیشرفت برای همه ملتهای جهان می‌باشیم و این سرفصل‌های آموزه‌های امام راحل است و این زنجیره‌ای است که دل‌ها، اندیشه ها و در آینده ای نزدیک دست های همه ملت های عالم را به هم پیوند خواهد داد ،تاجهان از ظلم و بی عدالتی تهی کرده و صلح و برادری را حاکم کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: امروز میلاد دختر پیامبر بزرگ اسلام است بدون تردید این میلاد ازبزرگترین حوادث تاریخ است.خدای متعال همه عالم را براساس لطف ،رحمت و محبت آفرید شیرازه خلق عالم محبت است و خدای متعال خواسته است که رابطه میان انسانها براساس محبت،عشق و برادری تنظیم شود. حضرت زهرا (س) تجلی عشق الهی است همه محبت ها،مهربانی ها و زیبایی های عالم به واسطه وجود حضرت زهرا(س) است. اگر حضرت زهرا خلق نمی‌شد عشق،محبت و زیبایی هم خلق نمی‌شد و اگر عشق،محبت و زیبایی نباشد، خلق عالم عبث و بیهوده است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تجلی همه زیبایی‌های هستی است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) تجلی خدا و برای همه مردان و زنان، نمونه‌ای از انسان کامل و راه یافته به قله کمال انسانی است. حضرت زهرا (س) متعلق به همه بشریت است جغرافیا، قبیله زبان، رنگ و نژاد هم نمی‌پذیرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) کوثر است و همه رحمت و خیر به واسطه ایشان در عالم جاری شده است اگربرای صلح، آزادی، شرافت و کرامات انسانی تلاش می‌شود به خاطر توجه،لطف و نگاه حضرت زهرا(س) است.

رییس جمهور همچنین حضرت امام (ره) بنیانگذار عظیم جهانی راشعاعی از وجود نورانی حضرت زهرا دانست و تصریح کرد:او آموخته مکتب دختر پیامبر(ص) است.

در ابتدای این مراسم تعدادی از میهمانان خارجی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) درسخنانی با تجلیل از مقام برجسته حضرت امام خمینی (ره)، اندیشه‌های ایشان راهگشای حل مسایل جهان از جمله موضوع فلسطین دانستند

کد خبر 108931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز