مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: چهره دنیای کنونی، اگر جوشکارهایش زنان هنرمند باشند، چگونه است؟

 زنان با هنرمندی و ظرافت ذاتی خود، حتی اگر به کارهای سنگینی چون جوشکاری رو آورند، با نگاه و حس درونی خود به آن روح و زندگی تازه‌ای خواهند، بخشید.



نگاه و حسی که یک هنر یا حرفه را می‌تواند متحول و دگرگون سازد. ساختنی از نو‌ و حیاتی دوباره به ضایعات فلزی با جوشکاری نگاهی است از یک زن به نام کال لین در عرصه کار مردانه ارائه می‌دهد.

کال لین در حال کار بر روی ضایعات فلزی کارخانه‌ها

بشکه های قدیمی نفت

تغییر و بهینه سازی، ضایعات شهری و حتی خانگی  نگاه و حس درونی کال لین Cal  Lane  است. او با هنر جوشکاری خود محیط شهری را زیبا و دلنشین ترکرده است.

کارهای جوشکاری او بر روی چرخ دستی فلزی، توری فلزی، بیل، پیت‌های فلزی، بشکه های قدیمی، تایر ماشین،نبشی، تیر‌آهن و... در نوع خودش بی نظیر است.

نبشی فرغون و...

اینم بیل‌های هنری

او هر نوع ضایعاتی را که بشود با آن جوشکاری کرد و آثار هنری زیبا خلق کرد، از دست نمی‌دهد.  با کوشش و تلاش بی‌وقفه این زن هنرمند، ضایعات فلزی شهر به تابلوهای زیبا، هنری و چشم نواز سه بعدی تبدیل شده است.

باور کردنی نیست. آفرین بر او... کار بر روی تانکر آب را ببینید

 کال لین فازغ‌التحصیل کالج هنری نووا اسکوتا Nova Scotia  در امریکا است. او جوشکاری را به عنوان یک هنر اجتماعی و سه بعدی انتخاب کرده است.

پیت حلبی

طراح‌های زیبایی که او برروی ضایعات، نقش "جوش" می‌زند، شامل؛ طرح های‌گوتیک، گل، بدن انسان یا حیوان، نماد‌های مذهبی، کولاژ، نمادهایی از جنگ یا طراح‌هایی از قرون وسطی و...است.

با دیدن تصاویر، قضاوت در باره هنر جوشکاری کال لین را به شما واگذار می‌کنیم.

کد خبر 108746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز