همشهری آنلاین : رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاح نمرات دروس موثر در آزمون سراسری سال89 فقط تا 13خرداد امکان پذیر است.

محمد تقی صابری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: دانش آموزان در صورت مشاهده مغایرت نمرات دروس موثر در آزمون سراسری با نمرات واقعی خود در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، فرم اصلاح نمرات را در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش تکمیل و با در دست داشتن کارت شناسایی و اصل و کپی کارنامه فارغ‌التحصیلی تا13خرداد به اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه کنند تا نمرات درسی آنان اصلاح شود.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که کارنامه فارغ‌التحصیلی در اختیار ندارند می‌توانند با مراجعه به مراکز پیش‌دانشگاهی محل تحصیل، کپی کارنامه فارغ‌التحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش؛ نمرات دروس سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی که به صورت سراسری برگزار می شود15درصد در آزمون سراسری سال89 موثر خواهد بود.

صابری گفت: دو درس زبان فارسی دو و معارف اسلامی دو به عنوان دروس عمومی در چهار رشته علوم تجربی، ریاضی، انسانی و هنر انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: درس فیزیک دو و حساب دیفرانسیل و انتگرال دو در رشته ریاضی، ادبیات فارسی دو و عربی دو در رشته ادبیات و علوم انسانی و فیزیک دو و زیست شناسی دو در رشته علوم تجربی، آشنایی با میراث فرهنگی ایران و سیر هنر در تاریخ دو از جمله دروس پیش دانشگاهی موثر در آزمون سراسری دانشگاه هاست.

صابری خاطر نشان کرد: در رشته علوم و معارف اسلامی نیز زبان فارسی دو و اصول و عقاید دو به عنوان دروس عمومی و ادبیات عرب دو و فقه به عنوان دروس اختصاصی پیش دانشگاهی در کنکور سراسری موثر است.

وی یادآور شد: تاثیر نمرات درسی فقط برای داوطلبانی اعمال خواهد شد که دیپلم خود را در سال‌های1384 تا 1388در یکی از رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی یا علوم و معارف اسلامی اخذ کرده باشند.

کد خبر 108695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز