مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: با حمایت ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تهرانی تحت پوشش این ستاد، پس از طی دوره آموزشی 3ماهه به بازار کار وارد شدند.

این خبر9 خرداد در حاشیه مراسم جشن یاران کوثر اعلام شد.شهردار تهران در این مراسم، با بیان اینکه از نیمه‌دوم امسال در بخش کارآفرینی برای توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار اقدامات گسترده‌ای اجرا می‌شود، گفت: از عمده‌ترین دغدغه‌های شهرداری تهران، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

محمد باقر قالیباف در این جشن که به مناسبت روز زن برگزار شد، با تاکید بر این مطلب که از عمده‌ترین وظایف شهرداری تهران توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار است، اظهار داشت: باور ما براساس فرموده امام راحل (ره) بر این است که زنان در نظام جمهوری اسلامی از ارزش و منزلت خاص برخوردار بوده و نقش زنان در جامعه و خانواده بسیار تاثیرگذار است.

شهردار تهران با اشاره به فرموده‌های امام راحل (ره) که «مرد از دامن زن به معراج می‌رود» و «صلاح و فساد جامعه ریشه در نقش تربیتی زنان دارد»، بیان کرد: ما معتقدیم در جامعه اسلامی زنان می‌توانند در تمامی حوزه‌ها ایفای نقش کنند اما اساسی‌ترین نقش آنها باید نقش مادر و همسری باشد.وی افزود: اجرای این نقش اساسی موجب برتری زنان ایرانی نسبت به زنان سایر کشورهاست.

قالیباف گفت: نقش زنان در یکایک بخش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی شهرداری تهران دیده شده و هدف ما از توسعه کالبدی شهر ایجاد بستری مناسب برای ارتقای کیفیت خانواده‌هاست که بدون شک در این مهم نقش زنان بسیار برجسته است.وی با تاکید بر غفلت نکردن شهرداری تهران در حوزه رسیدگی به زنان ابراز داشت: در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرداری تهران می‌کوشد باری از مشکلات زنان سرپرست خانوار بردارد و در این راه تاکنون به موفقیت‌هایی نیز نایل شده است.

3 ماه آموزش برای ورود به بازار کار

رئیس ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران نیز در حاشیه جشن یاران کوثر گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر تحت پوشش ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران هستند که طی دوره آموزشی 3ماهه به بازار کار وارد شده و از حمایت‌های شهرداری برخوردار هستند.

دکتر زهرا مشیر در مورد چگونگی حمایت‌های این ستاد از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: در حال حاضر برای حمایت بهینه از این زنان، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تدوین شده و بر 2پایه آموزش و اشتغال، شهرداری تهران می‌کوشد تا زمینه توانمند‌سازی‌ آنها را ایجاد کند.

وی ادامه داد: از این حیث این افراد در مراکز کوثر یک دوره 3ماهه آموزشی را می‌گذرانند و پس از آن وارد بازار کار شده و بیمه تامین اجتماعی نیز به آنها تعلق می‌گیرد. رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: در این راستا شهرداری تسهیلات ویژه‌ای را برای آنها درنظر گرفته و چکاپ‌های سلامتی برای آنها به انجام می‌رسد و مبتنی بر آن اقدامات درمانی انجام می‌دهد.

مشیر اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات این ستاد، برگزاری اردوها و سفرهای زیارتی و سیاحتی بوده و امسال در دستور کارمان است که کیفی‌سازی کرده و در این راستا مسائل مربوط به خانواده‌های این زنان را بررسی می‌کنیم تا از بروز مشکلات پیشگیری شود.

کد خبر 108623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز