همشهری آنلاین: هیچ‌ مدرسه دولتی حق ندارد تا پایان مهر 89 از اولیای دانش آموزان کمک مالی دریافت کند

 حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه آزمون اعزام به خارج فرهنگیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر به فرا رسیدن تابستان و ثبت نام مدارس اشاره و تاکید کرد: دریافت کمک مالی حتی به صورت داوطلبانه در هیچ یک از مدارس دولتی اعم از عادی، هیئت امنایی، فرهنگ، نمونه، شاهد و تیزهوشان تا پایان مهر مجاز نیست.

وی افزود: دریافت کمک مالی پس از تشکیل انجمن‌های اولیاء و مربیان و هیات امنای مدارس در سال تحصیلی جدید و از آبان‌ مجاز خواهد بود و کمکها داوطبانه صورت می‌گیرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه با مدیران متخلف برخورد خواهد شد از آنان خواست شأن آموزش و پرورش را دستخوش کمک مالی و در عین حال تخریب کننده قرار ندهند.

وی همچنین از کاهش نوع مدارس در سند ملی آموزش و پرورش خبرداد و افزود: بر اساس این سند که آماده و به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده شده است، تنوع مدارس کاهش و به جای آن نشاط و شادابی در مدارس افزایش می‌یابد.

حاجی بابایی تاکید کرد: 13 نوع مدرسه در کشور داریم که من اعتقادی به این تنوع ندارم و این تنوع نه تنها نارضایی معلمان و اولیای دانش آموزان را در پی داشته بلکه نوعی تبعیض میان معلمان و نیز دانش آموزان ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تنوع برنامه ریزی را نیز در مدارس مشکل کرده است، افزود: مردم باید با مدرسه انس پیدا کنند و تنوع زیاد مدارس نه تنها باعث این انس نشده بلکه نگرانی‌های آنان را افزایش داده است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: البته برخی مدارس به ناچار باید جداگانه اداره شود و امکان تغییر و یا ادغام آن ها با سایر مدارس وجود ندارد.

وی درباره طرح تجمیع مدارس گفت: طبق این طرح در همه مدارس متوسطه سال اول، دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی وجود دارد و هر کس با هر معدلی می‌‌تواند در پیش ‌دانشگاهی ثبت‌نام کند و حضور در پیش‌ دانشگاهی الزامی است.

حاجی بابایی در زمینه زمان تغییر نظام آموزشی کشور گفت: این نظام در صورت تصویب و اعمال تغییرات لازم، از سال تحصیلی 91 - 90 اجرایی خواهد شد. 

کد خبر 108397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز