جمعه ۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه خرداد ماه 89 به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی با اشاره به ایام رحلت حضرت امام (ره) و وصیت‌نامه ایشان اظهار داشت: امام بشارت می‌دهد که این انقلاب به سوی نقطه‌ای روان است که انبیاء‌ و اولیاء از ازل تا ابد به دنبال آن بودند و آن کلمه توحید در سرتاسر زمین است.

وی با بیان این‌که خدمات و حرکتی که حضرت امام ایجاد کرد اصلا قابل نوشتن و گفتن نیست، به بخش‌هایی از تاثیر نهضت امام در افکار مسیحیت و سایر ادیان اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن توصیه به جوانان در مطالعه وصیت‌نامه امام تاکید کرد: همه باید به نصایح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران که در حد یک غیرمعصوم بود، گوش کنند.

وی با قرائت بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام خمینی اظهار داشت: ملت ایران امروز در زیر پرچمی حرکت می‌کنند که پرچمدارش رهبر معظم انقلاب است و امیدوارم که این پرچم به دست ایشان به صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) سپرده شود.

امامی‌کاشانی ضمن انتقاد از رفتار گروه 1+5 و غرب در برابر بیانیه تهران اظهار داشت: کاری ندارم که دولت‌های غربی و آمریکا چه می‌کنند و چه آزار و اذیت‌هایی دارند؛ اما آنها به جای این‌که از بیانیه ایران استقبال کنند آن را به شورای امنیت ارائه کرده تا آنها هم تهدید به تحریم و قطعنامه کنند.

وی با بیان اینکه این دنیا؛ دنیای توحش و درندگی است اظهار داشت: ملت مسیح بدانند انقلاب اسلامی و امام ما به همه کمک کرد و همه را از زیر پرچم شرک و خرافه بیرون آورد و همه را وادار کرد که دین و توحید را بفهمند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به بخش‌های دیگری از وصیت‌نامه امام مسئولین و خدمتگذاران نظام را به توجه به مستضعفان و مردم توصیه کرد و افزود: از سوی دیگر سرمایه‌داران، متمکنان و همه افرادی که دارای توانایی هستند برای کسانی که خانه ندارند فکر کنند.
وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی اضافه کرد: کسانی که در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند فرزندان ما هستند؛ اگر اینها خوابگاه داشته باشند و از وضعیت آنها مراقبت به عمل آید قطعا نتیجه تحصیل آنها نیز تغییر می‌کند.

امامی‌کاشانی در همین رابطه اضافه کرد: درست است که ساختن مسجد و حسینیه خوب است اما ساختن خوابگاه برای دانشجویان هم ارزش فراوانی دارد که این کار باید صورت بگیرد و وصیت‌نامه حضرت امام نیز به این موضوع توصیه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل فرهنگی ادامه داد: ببینید به برکت انقلاب ما چه تفاوتی در عزت ایرانیان نسبت به رژیم سابق به وجود آمده است اما در خصوص وضعیت دختران ما این چه لجاجتی است که در برابر حجاب، آیات قرآن و دستورات دین صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه در ادامه انتقاد خود از وضعیت حجاب و پوشش زنان و دختران زمانی که با شعار مرگ بر بدحجاب نمازگزاران حاضر مواجه شد، ضمن توصیه به سکوت؛ خطاب به این افراد گفت: اجازه بدهید من صحبت دارم و لازم نیست شعار بدهید، زیرا آنچه موثر است نصیحت و موعظه است نه این شعارهای مرگ بر ....شما.

وی خطاب به دختران و پسران اظهار داشت:‌ شما با نام الله به دنیا آمده‌اید و کام شما را با تربت ائمه برداشته‌اند و در دامان عاشورا و ولایت پرورش یافته‌اید بنابراین در مورد این مسئله مراقب باشید و با کسانی که در بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند همکاری کنید.

امامی کاشانی تاکید کرد: البته اول رعایت این موضوع باید از وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و مخصوصا از سوی خانم‌ها آغاز شود و سپس در سایر بخش‌های جامعه رعایت شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف تلاش جدی، فعال و مستمر همه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را خواستار شد.
خطیب نماز جمعه در خطب اول نماز نیز با بیان اینکه سلام از جمله اسماء حسنی محسوب می‌شود گفت:‌ وظیفه همه ما است که هنگام ورود به خانه حتی در صورتی که کسی در خانه نباشد سلام بدهیم زیرا سلام خانه را امن کرده و موجب تقوا می‌شود.

کد خبر 108394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز