همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه ای سرمایه گذاری برای ایجاد بانک مشترک ایرانی خارجی را تسهیل کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه 4 خرداد ماه پس از رای دادن به کلیات لایحه الحاق یک تبصره به قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، وارد جزییات آن شدند و با تصویب ماده واحده  این لایحه، تبصره ای را به قانون برنامه چهارم توسعه و قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی الحاق کردند.

براساس این الحاقیه، در تاسیس بانک مشترک ایرانی و خارجی سهم طرف خارجی از رعایت سقفهای مندرج در این ماده مستثنی است.

همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران تنها مجاز است با مشارکت خارجی اقدام به تاسیس بانک توسعه ای نماید.

اشخاص حقوقی خارجی با حداقل 51 درصد سهام ایرانی، ایرانی محسوب می شوند.

گفتنی است این لایحه با 173 رای موافق، 7 رای مخالف و 11 رای ممتنع به تصویب رسید.

"عبدالرضا ترابی" نماینده گرمسار در موافقت با این لایحه، اظهار داشت: رای عمل به اهداف ابلاغی مورد نظر مقام معظم رهبری، ما نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم که این موضوع با تاسیس بانک‌های خارجی در کشور حل نخواهد شد.

"محمدرضا خباز" نماینده کاشمر به عنوان سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز در دفاع از این الحاقیه گفت: در افق 1404 آمد که ما باید در این سال رتبه اول منطقه را داشته باشیم.

وی افزود: اگر با ورود سرمایه به کشور مخالفت کنیم این فرصت را به دولت ندهیم دولت چگونه می‌تواند این اهداف مهم را در کشور سامان دهد.

خباز با بیان اینکه این لایحه بسیار مهم است، گفت: ‌امیدواریم با رای بالا این لایحه را تصویب کنید چرا که رای بالا شما باعث می‌شود کشورهای خارجی با اطمینان بیشتری در کشور ما سرمایه‌گذاری ‌کنند.

کد خبر 108225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز