مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیاده روهای احداث شده در معابر شهری و بزرگراهی شمال تهران به صورت شبکه واحد به یکدیگر متصل می شوند.

به گزارش تهران سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس یوسف متقی معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 کیلومتر پیاده رو در معابر منطقه احداث و استاندارد سازی شده که در پروژه‌های امسال این مسیرهای پراکنده به شکل یک شبکه واحد به یکدیگر راه  پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در خصوص پیاده روی بزرگراه شهید چمران اجرا شده و به موازات آن در خیابان مقدس اردبیلی و شریعتی این اتصال ایجاد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک افزود: در تلاش هستیم تا پیاده روی خیابان‌های عمار، شهید لواسانی، اقدسیه، شهید باهنر، شهید سباری و شهید پور ابتهاج را نیز تا پایان سال جاری تکمیل کنیم.

وی درخصوص سرپوشیده نمودن انهار و افزایش سطح معابر و پیاده روها گفت: طرح سرپوشیده نمودن انهار منطقه در دست اجراست و این اقدام 2 تا 3 برابر احداث نهرها هزینه بر است اما در عین حال می تواند بسیاری از مشکلات شهری منطقه را کاهش دهد.

مهندس متقی ایجاد پیاده راه در حاشیه رود دره ها را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: طرح ساماندهی و بهسازی مسیل‌ها و رود دره های منطقه از سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال رود دره‌های دارآباد، ولنجک، درکه، مسیل مقصودبیک، گلابدره، جمشیدیه و دربند را تکمیل کنیم تا جاذبه های گردشگری منطقه افزایش یابد.

وی تکمیل پروژه های باقیمانده از سال گذشته را در دستور کار منطقه دانست و تصریح کرد: احداث 6 سرای محله از مجموعه 9 سرای محله پیش بینی شده در منطقه از اهمیت مضاعفی برخوردار است و در نظر داریم تا هر 2 ماه، یک سرای محله را به سرانه‌های منطقه اضافه کنیم  و لازم به یاد آوری است  در سال گذشته هر دو ماه یک سالن ورزشی تحویل ساکنان  منطقه شده است. 

کد خبر 107948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز