جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه اردیبهشت ماه در تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر یاد دلاورمردیهای رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اجلاس گروه 15و کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای درتهران گفت: آنهایی که ما را به دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند دریافتند که کشوری که به دنبال خلع سلاح واقعی است ایران است نه آمریکا که به تعبیر حضرت امام خمینی امریکا اولین جنایتکار هسته‌ای در دنیاست.

خطیب این هفته نماز جمعه با قدردانی از رئیس جمهور به خاطر حضور در سازمان ملل و بیان مواضع هسته‌ای کشورمان افزود: این امر برگ برنده‌ای در دست کشور ماست و موجب تعجب همگان شد.

آیت الله جنتی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های سپاه و ارتش در آب‌های جنوب کشور از برگزارکنندگان این رزمایشها تقدیر کرد و گفت: این دلاورمردان نشان دادند که در این منطقه یک قدرت و یک قطب جدیدهم از نظر سیاسی و هم از نظر نظامی در حال به وجود آمدن است.

وی خطاب به ابرقدرت‌ها گفت: آنها باید این پنبه را از گوششان بیرون بیاورند که هر کسی می‌خواهد آب بخورد می‌بایست از آنها اجازه بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از کشورهای ترکیه و برزیل به خاطر امضای بیانیه تهران افزود: من از کشورهای برادر ترکیه و برزیل به خاطر امضای این بیانیه تشکر می‌کنم و این بیانیه را مشت محکمی بر دهان آمریکا، اسرائیل و غرب می‌دانم.

وی افزود: غربی‌ها تاکنون اصرار داشتند که هدف ایران از غنی سازی، ساخت سلاح هسته‌ای است و با هزار و 200 کیلوگرم اورانیوم چه کار می‌خواهید بکنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: در مقابل چنین اظهاراتی مقامات ایرانی آمادگی خود را تحت شرایطی برای در اختیار گذاشتن هزار و200 کیلوگرم اورانیوم و دریافت 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شده اعلام کردند.

آیت الله جنتی افزود: ابتدا غربی‌ها از این امر استقبال کردند اما نظر مقامات کشورمان بر این بود که این مبادله در کجا باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قیودی که در بندهای بیانیه تهران آمده خیلی خوب تنظیم شده است، گفت: این بیانیه است و توافقنامه در آینده امضا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در بیانیه تهران آمده است هزار و200 کیلوگرم اورانیوم تحت نظارت آژانس و ایران به شکل امانت در اختیار ترکیه قرار گیرد و در صورت اجرایی شدن بندهای بیانیه از سوی غربی‌ها اورانیوم غنی شده تحویل ایران شود و در غیراین صورت در اسرع وقت این محموله به ایران برگردد.

آیت الله جنتی با تاکید بر حق همه کشورها در استفاده صلح امیز از انرژی هسته‌ای گفت: ایران هم این حق را دارد و در بندهای بیانیه به اینکه در آینده هیچ تقابلی نباید از سوی غربی‌ها از جمله تهدید و بیان مطالب مخالف بیانیه صورت گیرد اشاره شده است.

وی افزود: گروه وین باید این بیانیه را قبول کند و بعد موافقتنامه‌ای به امضا برسد و خود به خود آمریکایی‌ها هم باید آن را امضا کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: بعد موافقتنامه به آژانس می‌رود و شورای حکام نیز که کشورهایی مانند روسیه و چین در آن هستند باید آن را امضا کنند و بعد از این مرحله غربیها دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: مردم باید قدردان نعمت رهبری که این کارها را هدایت کرده اند باشند.

خطیب نمازجمعه تهران، در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران خواستار اجرای گسترده طرح عفاف و حجاب در سراسر کشور شد.

آیت الله احمد جنتی افزود: خوشبختانه، 236 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای اجرای قانون عفاف و حجاب نامه نوشتند و آن را امضا کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم نیز با برگزاری راهپیمایی نشان دادند، خواستار اجرای این قانون هستند.

آیت الله جنتی افزود: من همان موقع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتم، به آنان گفتم این کار را از نقطه‌ای شروع کنند.

وی گفت: از آنانی که حقوق بگیر شما هستند و برای شما کار می‌کنند، شروع کنید.

آیت الله جنتی با طرح این سؤال که چرا در بیمارستان‌ها و ادارات دولتی تاکنون این طرح اجرا نشده است؟ گفت: باید هر چه زودتر، این قانون در سطح عموم اجرا شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سال همت مضاعف و کار مضاعف ادامه داد: بیایید محض رضای خدا، کار و همت مضاعف داشته باشید و این امور را انجام دهید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که وقتی یک تونل طولانی در جایی احداث و با آن، ترافیک کم می‌شود، مردم خوشحال می‌شوند، افزود: باید به فکر رفاه مردم باشید.

وی گفت: باید خطبای جمعه این مسائل را به مردم گوشزد کنند و مردم نیز این کارها را در خانه خود انجام دهند و به همسایه‌های خود نیز گوشزد کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست گفت: خطبه فدکی که حضرت زهرا(س) ایراد فرمودند از دو جهت مانند خطبه شقشقیه حضرت علی (ع) است.

آیت الله جنتی افزود: ابتدا از آن جهت که حضرت فاطمه زهرا (س)، درد دلهای خویش را در این خطبه مطرح کردند و دیگر آنکه اگر کسی نداند که این خطبه را ایشان ایراد فرمودند این گونه می‌پندارد که خطبه شقشقیه مولا علی (ع) است.

وی انگیزه دخت نبی مکرم اسلام را از بیان چنین خطبه ای مسائل شخصی ندانست و افزود: احقاق حق، بی‌نیاز شدن اهل بیت به دیگران و مقابله با زیرسوال رفتن مسئله مهم ولایت از علل ایراد این خطبه است.

آیت الله جنتی با دعوت حاضران به تقوای الهی به آنان توصیه کرد تا به خطبه حضرت زهرا(س) درباره فدک توجه و آن را با دقت مطالعه کنند.

کد خبر 107830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز