همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار آقای عبدالله واد رئیس جمهور سنگال و هیأت همراه با اشاره به اهمیت مسائل دنیای اسلام در کنار روابط دو جانبه کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند:

 کشورهای اسلامی با داشتن ظرفیت‌های فوق العاده  انسانی، و امکانات زیاد جغرافیایی، یک هویت عظیم و حقیقت بزرگی را تشکیل می‌دهند که اگر این هویت به میدان بیاید هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

به گزارش پپایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه آقای عبدالله واد بعنوان رئیس سازمان کنفرانس اسلامی، افزودند: برای نزدیک تر شدن روابط کشورهای عضو این سازمان و توجه به منافع جمعی، باید سازمان کنفرانس اسلامی از لحاظ سیاسی و روحیه اسلامی تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری علت اصلی تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی تصریح کردند: این سازمان اساساً برای حمایت از فلسطین و مسئله قدس بوجود آمد و امروز که صهیونیستها مشغول پیاده کردن سیاست یهودی سازی قدس، الخلیل و دیگر مناطق فلسطین هستند، این سازمان باید تمرکز اصلی خود را روی مسئله مهم فلسطین قرار دهد.

ایشان با اشاره به سیاست مخرب قدرتهای استکباری در قضیه فلسطین افزودند: تمام کشورهای اسلامی باید احساس کنند ،مسئله فلسطین، مسئله آنهاست.

رهبر انقلاب اسلامی همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: صهیونیست‌های غاصب که از حمایت آمریکا برخوردارند باید از طرف کشورهای اسلامی تحت فشار سیاسی و اقتصادی قرار بگیرند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به روابط دو جانبه ایران و سنگال افزودند: ظرفیت ها و فرصت های خوبی برای گسترش بیش از پیش این روابط وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

آقای عبدالله واد رئیس جمهور در این دیدار، که آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، گزارشی از دو سال ریاست خود بر سازمان کنفرانس اسلامی و تلاشهای صورت گرفته برای گسترش روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی بیان کرد و گفت: سنگال پیشنهاد برگزاری کنفرانس جامع علمای امت اسلامی را مطرح کرده که قرار است جلسه مقدماتی آن در داکار برگزار شود.

آقای عبدالله واد همچنین به روابط خوب تهران و داکار اشاره کرد و گفت: ایران از توانمندی های خوبی در زمینه آموزش و پرورش، تأسیسات زیربنایی و نفت برخوردار است که امیدواریم در این سفر در جهت تعمیق روابط دو کشور به توافق برسیم.

کد خبر 107560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز