همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: پذیرای دو میلیون زائر از سراسر کشور در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) خواهیم بود

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در همایش کارگزاران ستاد برگزاری بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام (ره) افزود: 736 هزار زائر از استان ها و یک میلیون و 264 هزار نفر از دو سپاه تهران و استان تهران به صورت سازمان یافته در این مراسم حضور می یابند.

وی با اشاره به اینکه کمیته های19 گانه برای ساماندهی این مراسم مشغولند اضافه کرد: تاکنون از صحن غربی به سمت خروجی صحن غربی و از صحن شمالی تا بزرگراه بین خلیج فارس و صالح آباد به سمت صحن شرقی، مساحتی بیش از 10 برابر صحن غربی برای برگزاری نماز جمعه با صف هایی که اتصال کامل در آن ها برقرار است آماده شده است.

سردار فضلی با بیان اینکه امسال شروع مراسم با نماز جمعه همزمان است از زائران خواست با تاخیر در حرم امام (ره) حضور یابند. وی در عین حال گفت: قبل از نماز جمعه دو سخنرانی خواهیم داشت.

سردار فضلی افزود : همه جغرافیای ذکر شده محل مراسم است و کاروان ها، جوانان را از فاصله هشت تا 10 کیلومتری حرم به صورت عزاداری پیاده به سمت حرم هدایت کنند.

وی اضافه کرد: مسیر تردد خودرو به کهنسالان و کسانی که پیاده روی برای آنان سخت است اختصاص می‌یابد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از 10 هزار موتورسوار ثبت نام کرده‌اند که به صورت کاروان موتورسوار در مراسم شرکت کنند.

سردار فضلی با درخواست اینکه زائران وسیله اضافی با خود به داخل حرم نیاورند، افزود: زائران می توانند مهر، زیرانداز انفرادی و بطری یک و نیم لیتری آب خنک همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر حضور منضبط زائران در صفوف نماز، به مسئولان استانی برگزاری مراسم توصیه کرد جوانان را آموزش دهند که با نشاط و حوصله در مراسم شرکت کنند زیرا نشاط جمعیت به ویژه جوانان و حفظ نظم و انضباط، بازتاب زیادی در بین دشمنان خواهد داشت.

سردار فضلی با اشاره به اینکه همکاری با بخش های امنیتی از مبدا شروع می شود گفت: هر اتوبوس در حکم یک کاروان است و باید مدیر، مسئول فرهنگی و مسئول ایمنی و امنیتی داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه انضباط صفوف نماز به هم نخورد باید به زائران آموزش داد که اگر نمازشان شکسته است نماز قضاء بجای آورند.  

کد خبر 107555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز