یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فینال جام حذفی آلمان میان بایرن مونیخ و وردربرمن برگزار شد. مونیخ که هفته‌ گذشته قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن گرفته بود، دومین جام این فصل خود را نیز تصاحب کرد. این تیم اکنون در انتظار فینال لیگ قهرمانان اروپا نشسته است.

دیدارنهایی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های آلمان روز شنبه (۱۵ مه / ۲۵ اردیبهشت) در پایتخت برگزار شد. در این مسابقه بایرن مونیخ، قهرمان بوندس‌لیگا که در دیدار پیشین خود در چارچوب این رقابت‌ها، شالکه‌ جوان را از پیش رو برداشته بود، در برابر وردربرمن با هدایت توماس شاف صف آراست. شاگردان شاف در دیدار پیشین خود موفق به شکست تیم آگسبورگ شده بودند. این مصاف با برتری بی‌چون و چرای بایرن و در نهایت با نتیجه‌ ۴ بر 0به سود شاگردان فان‌گال به پایان رسید.

دیدار فینال در ابتدا با پاس‌های اشتباه و بازی نه‌چندان هدفمند و مشخص دو تیم همراه بود. اما مونیخی‌ها رفته‌رفته ابتکار عمل را به‌دست گرفتند و موقعیت‌های خطر بسیاری را بر روی دروازه‌ حریف آفریدند. موقعیت‌هایی که البته در ضربه‌ نهایی مشکل داشتند. سرانجام این مرتس‌آکر، مدافع وردربرمن بود که به داد یاران مونیخ رسید و با خطای هَند در محوطه‌ جریمه، یک ضربه‌ پنالتی به شاگردان لوئیز فان‌گال تقدیم کرد. آرین روبن، ستاره‌ هلندی بایرن، پشت این توپ قرار گرفت و در دقیقه‌ ۳۴ دروازه‌ برمن را گشود.

نیمه‌ دوم همان‌طور که انتظار می‌رفت با بازی تهاجمی برمنی‌ها آغاز شد. جدی‌ترین خطر دقایق نخست نیمه‌ دوم را هوگو آلمیدا، مهاجم برمن، بر روی دروازه‌ مونیخ آفرید. بازی تهاجمی این تیم اما با هنرنمایی آرین روبن در نطفه خفه شد. این بازیکن هلندی در یک ضد حمله توپ را تبدیل به ضربه‌ کُرنِر کرد؛ کرنری که در دقیقه‌ ۵۱ توسط ایویتسا اولیچ کروات به گل دوم مونیخ تبدیل شد. در پی این گل، مونیخ بیش از پیش بازی را در دست گرفت و بارها بر روی دروازه‌ وردربرمن خطرساز شد؛ در مقابل شیرازه‌ بازی وردربرمن از هم گسست. بازی حساب‌شده و از هر نظر برتر بایرن مونیخ در دقیقه‌ ۶۳ به گل مشکوک به آفساید فرانک ریبری، مهاجم فرانسوی این تیم ختم شد.

بازی دو تیم در ادامه بیشتر در میانه‌ زمین ادامه پیدا کرد. حملات کم‌تعداد و نه‌چندان زهرآگین دو تیم نیز از سوی خط دفاع حریف دفع می‌شد. یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های ۲۰ دقیقه‌ پایانی بازی را می‌توان اخراج تورستن فرینگس، کاپیتان برمن دانست. او که در نیمه‌ نخست و در پی خطای دقیقه‌ ۵۶ نخستین کارت زرد را گرفته بود، بیست دقیقه‌ بعد هم باستیان شواین‌اشتایگر را متوقف کرد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

لحظه‌ اخراج تورستن فرینگس، کاپیتان وردربرمن، شواین اشتایگر دقایقی بعد این خطای فرینگس را به بهترین صورت جبران کرد و با توپی که از فیلیپ لام دریافت کرده بود، گل چهارم را به ثمر رساند. این بازی در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.

به گزارش دویچه‌وله، بایرن مونیخ روز ۲۲ ماه مه جاری (1 خرداد) در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در برابر اینترمیلان از ایتالیا دیدار فینال را برگزار خواهد کرد. این تیم در صورت قهرمانی چمپیونزلیگ، سه جام پی‌درپی را در این فصل از آن خود کرده است.

 وردربرمن نیز بوندس‌لیگای این فصل را در جایگاه سوم جدول به پایان برده و دست‌کم می‌تواند بخت خود را در رقابت‌های قهرمانی اروپا در فصل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ بیازماید.

کد خبر 107519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز