مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که دولت همچمنان بدهکاری خود به مترو تهران را پرداخت نکرده‌است.دولت همچنان بدهی خود به مترو را نپرداخته است.

به گزارش ایلنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:طبق بودجه 89، 445 میلیارد تومان برای توسعه مترو، یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و 60 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو از سوی دولت باید به شهرداری داده می‌شد که هنوز هیچ رقمی از آن پرداخت نشده است.

 سید جعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه جلسه 1888 شهرداری تهران در رابطه با به تعویق افتادن سه ماهه برداشت مترو از صندوق ذخیره ارزی افزود: یک بخش وظایف مربوط به شهرداری است که تونل بسازد، واگن خریداری کند و تمامی این واگن‌ها را مورد استفاده قرار دهد اما با این حال باید بگویم در طول تاریخ کشور سرعت ساخت و توسعه از سوی شهرداری بی‌نظیر بوده است با این وجود نیاز کمک مالی دارند.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت پس از اینکه مصوبه برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی را برای متروهای کلان‌شهرها به تصویب رساند دولت را ملزم به تامین آن کرد اما متاسفانه هنوز رقمی از این اعتبار به مترو تهران داده نشده است.

تشکری‌ گفت: در حال حاضر بخشی از واگن‌های جدید خریداری شده و بخش دیگری در راه است و به محض وارد شدن به خط چهار مترو افزوده خواهد شد تا سرفاصله قطارها کاهش یابد و همچنین در فاصله سایر خطوط نیز قابل قبول خواهد شد و با اعتباربخشی دولت به مترو یک میلیارد نفر نیز به حجم مسافران مترو اضافه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در این مسیر برای توسعه مترو دو آزمون وجود دارد: یک آزمون مربوط به شهرداری است که برای تدارک و آماده‌سازی خطوط مترو است که مطمئنا ما در این آزمون به جهت اینکه ساخت و ساز را خوب در پیش گرفته‌ایم در برابر مردم رو سفید می‌شویم اما آزمون بعدی به دولتمردان برمی‌گردد که دو ماه از مهلت قانونی برای کمک به مترو را در سال از دست داده‌اند و هنوز رقمی نداده‌اند.

وی گفت:‌ طبق بودجه 89، 445 میلیارد تومان برای توسعه مترو، یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و 60 میلیارد تومان یارانه بلیط مترو از سوی دولت باید به شهرداری داده می‌شد که هنوز هیچ رقمی از آن پرداخت نشده است.

تشکری‌ گفت: در صورتی که این اعتبارات تامین شود قطعات مانده در گمرک ترخیص می‌شود و روزی یک واگن به ناوگان متروی تهران افزوده می‌شود و واگن ساخته شده در مسیر قرار می‌گیرد اما همه این اقدامات در صورت تامین منابع در اختیار ما قرار می‌گیرد، امیدواریم دولت در راستای شعار امسال همت مضاعف و کار مضاعف بتواند در پیشگاه مردم روسفید شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با ثبت سرقت‌های انجام شده از مجسمه‌های سطح شهر در دوربین‌های کنترل ترافیک گفت: دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک ماموریت ثبت ترافیک را بر عهده دارد اما حفظ اموال شهری و عمومی یک تکلیف عمومی است و پلیس با جدیت این مسئله را دنبال می‌کند.

تشکری در رابطه با احداث خطوط بی‌آر‌تی گفت: با کمیسیون عمران شورای شهر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا امسال ادامه خط بی‌آرتی خیابان ولیعصر ادامه یابد.
وی گفت: همچنین خط بی‌آرتی در مسیر تجریش، پارک‌وی، چمران و توحید نیز در دست اجرا داریم.

تشکری با اشاره به اینکه اقدامات مقدماتی برای ده خط جدید بی‌آر‌تی انجام شده است گفت: برای احداث خطوط بی‌آر‌تی باید به دو مسئله توجه کنیم یکی مسیر خطوط احداثی باید باز باشد به طوری که اختلالی در مسیر عبور و مرور خودروهای شخصی ایجاد نکند و همچنین در مسیرهایی که قرار است بی‌آری‌تی ایجاد شود باید تقاضای حمل‌ونقل عمومی وجود داشته باشد. به عنوان مثال خط بی‌آرتی در خیابان انقلاب باعث کندی و ترافیک شده است اما نسبت به حجم ترافیک و تقاضای مردم مسیر مناسبی است.

تشکری گفت: از وضعیت موجود خطوط بی‌آرتی موجود و اتوبوس‌های آن راضی نیستیم به همین دلیل قرار است اتوبوس‌های دوکابین و سه‌کابین نیز به خطوط اضافه شود.

وی ادامه داد: حوادث مشابه این مانند دزدیده شدن فیبر نوری و کابل‌های مخابراتی بسیار پیش می‌آید اما طبیعتا سرقت پدیده زشتی است. دوربین‌های کنترل ترافیک در حین رصد ترافیک موضوعات دیگر را نیز رصد می‌کنند اما در حیطه کار پلیس است.

تشکری‌هاشمی در رابطه با راه‌اندازی بلیط الکترونیک در اتوبوس‌ها گفت: این بلیط‌ها در اتوبوس‌های بلیطی جزء تعداد محدودی که کمتر از 100 اتوبوس‌ می‌شود در بقیه اتوبوس‌ها ثبت شده است و تحولاتی در کارت بلیط الکترونیک در دست انجام است که کیفیت آنها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: تقریبا از دو هزار و 700 اتوبوس ریالی دو هزار اتوبوس به دستگاه‌های کارت الکترونیک مجهز شده‌اند و پس از برگزاری مراسم حذف بلیط کاغذی به طور کامل تمامی اتوبوس‌ها با مدت زمان کوتاهی به این دستگاه‌ها مجهز شده و فعال می‌شوند. بسیاری از این کارت‌خوان‌ها در حال ورود به ایران است و یکی دو ماه آینده نصب می‌شود.

تشکری‌ گفت: دستگاه‌های الکترونیک نیاز به برق شبکه‌ای ارتباطی دارند که در هر ایستگاه به واسطه یک عملیات حفاری و ... ممکن است فیبر نوری یا برق قطع شود که همکاران نسبت به رفع مشکل سریعا اقدام می‌کنند و این مسئله طبیعی است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طرح استفاده از بلیط الکترونیک، نوپا است و در حال به‌روزرسانی، آموزش مردم و رفع ابهامات هستیم و فکر می‌کنم به زودی توسط شهردار تهران افتتاح شود.

کد خبر 107093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز