همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارتقای بهداشت دهان و دندان کودکان از امسال پروژه لبخند را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

سال 89 را باید سالی خوش برای متولدین این سال دانست. هنوز مدت زیادی از اعلام طرح ایجاد صندوق آتیه برای متولدین این سال نگذشته است، که وزارت بهداشت طرح جدیدی برای 89 ایها اعلام کرده است: نوزادانی  که از اول فروردین ماه امسال متولد می‌شوند و از شهریور ماه سالجاری به تدریج صاحب دندانهای شیری می‌شوند، به طور منظم مورد معاینات دهان و دندان قرار می گیرند. به این ترتیب می توان امیدوار بود این کودکان در آینده نه تنها از نظر مالی وضعیت بهتری نسبت به متولدین سال های قبل خواهند داشت، بلکه دندانهایشان هم سالم تر و زیباتر خواهد بود.

به گفته دکتر محمدحسین خوشنویسان رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، پروژه «لبخند» که در حال حاضر به صورت پایلوت دردست اجرا است از شهریور ماه امسال در سطح کشور اجرا می‌شود.

والدین این نوزادان باید در جلسات آموزشی و مراقبتی شرکت کنند و دندان این نوزادان پس از رویش هر سه ماه یکبار مورد معاینه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان افزود: خانواده‌هایی که در این پروژه مشارکت می‌کنند مبلغ کمی بابت ویزیت پرداخت می‌کنند که ما آن را گامی مهم در اجرای عدالت در سلامت می‌دانیم و امیدواریم که بیمه‌ها اعم از دولتی و خصوصی از این طرح استقبال کنند و بعنوان یک بسته پایه خدمتی مورد توجه تمام بیمه‌ها قرارگیرد.
سرشماری تمام اقشار جامعه از بعد بهداشت دهان و دندان

از دیگر اقدامات اداره بهداشت دهان و دندان است. اقدامی که دکتر خوشنویسان در مورد آن می گوید: با اجرای این طرح ما می‌توانیم اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان و سایر گروههای سنی داشته باشیم و از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تمام آحاد جامعه استفاده کنیم.

کد خبر 106068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز