همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در یک مصاحبه مطبوعاتی به همران همتای اوگاندایی خود گفت که صدور قطعنامه علیه ایران بیش از همه به ضرر رئیس‌جمهور آمریکاست

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای این مصاحبه با اشاره به روابط خوب و دوستانه ایران و اوگاندا گفت: روابط دو کشور عمیق و پایدار است و در مذاکرات مسائل مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و درباره استقرار عدالت و دوستی در مناسبات جهان اشتراک نظر داریم و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها گسترش می‌دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه شورای امنیت و آمریکا قصد دارند تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران آغاز کنند نظر شما درباره این تحریم‌ها چیست؟، گفت: امروز همه دنیا می‌دانند که موضوع هسته‌ای ایران یک موضوع سیاسی است و مطلقا یک موضوع حقوقی نیست برای اینکه ایران تمام مقررات را رعایت کرده است اما از حقوق خود استفاده نکرده است.

وی ادامه داد: موضوع هسته‌ای ایران امروز به یک آزمایش بزرگ در دنیا تبدیل شده در واقع پایبندان به قانون و عدالت را از مخالفان قانون و زیاده‌خواهان متمایز می‌کند.

وی گفت: دشمنی ملت آمریکا و انگلیس برای ما چیز جدیدی نیست آنها از جنگ هشت ساله صدام علیه ملت ایران و از هر جریانی علیه ملت ما حمایت کردند، امروز هم بهانه آنها هسته‌ای است. آنها می‌گویند ما نگران دستیابی ایران به بمب اتم هستیم، اما دروغ می‌گویند مثل دروغهای دیگر. آنها رژیم صهیونیستی را مجهز به کلاهک‌های هسته‌یی کرده‌اند و به صورت مطلق از آن حمایت می‌کنند و منابع مالی و فنی در اختیار او قرار می‌دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: قدرت‌های زورگو خودشان هزاران کلاهک هسته‌ای را ذخیره کرده‌اند اما مدعی می‌شوند که ما نگران هستیم چون ممکن است فعالیت‌های هسته‌ای ایران در آینده منحرف شود، آنها دائم یک لطیفه را تکرار می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های ما صلح‌آمیز است آنها می‌گویند خیر و این مسئله را رد می‌کنند، ما می‌گوییم گزارشهای آژانس تاکید دارد هیچ انحرافی در فعالیتهای صلح‌آمیز ایران مشاهده نشده است ما به آنها می‌گوییم چند سندی برای ادعای خود دارید آنها به ما می‌گویند ما سند نداریم ولی اجازه بدهید که بیاییم ایران را بگردیم و سند پیدا کنیم.

رئیس جمهور گفت: اقدامات آمریکا و متحدانش در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مبنای حقوقی ندارد ما از قبل اعلام کرده بودیم که آماده همکاری و گفت‌وگو بر اساس عدالت و احترام هستیم، ولی هیچ فشاری را نمی‌پذیریم و از تصمیمات غیرقانونی تبعیت نمی‌کنیم.

وی گفت: اوباما، رئیس جهمور آمریکا از صدور قطعنامه علیه ایران بیش از همه ضرر می‌کند، فلسفه آمدن اوباما تغییر چهره خشن و ضدانسانی آمریکا بود و اینکه رفتارهای خشن و غیرانسانی مقامات قبلی آمریکا را تغییر دهد.

احمدی‌نژاد گفت: پیگیری وی در اقدام غیرقانونی علیه ایران در واقع پایان دوران اوباما خواهد بود و در این موقع حرف کسانی درست از آب در می‌آید که می‌گفتند که آقای اوباما جز یک نقاب، چیز دیگری نیست و آمده است که چهره واقعی آمریکا را پنهان کند و در واقع قصد دارد سیاست‌های بوش را ادامه دهد.

رئیس جمهور گفت: در حالیکه طبق مقررات آژانس باید سوخت 20 درصد در اختیار ایران قرار می‌گرفت ما پذیرفتیم که مبادله کنیم و این پیشنهاد هنوز روی میز است، اما شرایط عوض شده است و باید به روز شود ولی اصول این پیشنهاد همچنان پابرجاست.

وی گفت: ما آرزو می‌کنیم که اوباما دوران طولانی در سیاست سازنده داشته باشد البته این امر به شرطی است که آنها پایبند به حقوق ملت‌ها و احترام به ملتها و عدالت باشند.

رئیس‌جمهور در مورد موضوع فلسطین نیز گفت: ما معتقدیم بهترین راه‌حل در مورد موضوع فلسطین این است که فلسطینی‌ها در این ارتباط خود تصمیم بگیرند و در یک رفراندوم شرکت کرده و در این ارتباط تصمیم گرفته و سرنوشت خود را تعیین کنند.

کد خبر 105848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز