مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و دفع زباله‌های بیمارستانی بر‌عهده وزارت بهداشت است، گفت:

شهرداری در غیاب دستگاه‌های مسئول، دفع بهداشتی زباله‌های بیمارستانی را آغاز کرده است.

سید محمد هادی ایازیاول اردیبهشت در نشست خبری «اولین همایش ملی سلامت شهری» که چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، در رابطه با موضوع زباله‌های بیمارستانی و وظیفه شهرداری تهران در مقابل جمع‌آوری آن، توضیح داد: جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی وظیفه شهرداری تهران نیست، اما شهرداری در غیاب دستگاه‌های متولی مجبور به برخی از اقدامات می‌شود و خرید زباله‌سوز که جزء وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، از جمله این اقدامات است.

ایازی بیان کرد: خرید زباله سوز از چند سال پیش با مصوبه رسمی جزء وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و باید اجرا شود اما تاکنون به دلیل اختصاص‌نیافتن اعتبارات لازم این اقدام اجرایی نشده است.

وی یادآور شد: علاوه بر 12میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در سال89 اعتبارات قابل توجهی را برای سازمان بازیافت و تفکیک مواد شهرداری تهران و ساخت سلول دفن بهداشتی اختصاص داده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سؤالی در رابطه با ادامه ترافیک اتوبان نواب منتهی به تونل توحید از جنوب به شمال و اتوبان چمران از شمال به جنوب، پاسخ داد: مسئله افزایش بار ترافیکی این دو اتوبان منتهی به تونل توحید از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و گرایش به عبور از تونل توحید باعث می‌شود این مسیر بیش از گذشته شلوغ باشد، اما اینکه گفته می‌شود شرایط این محدوده نسبت به گذشته تغییری نداشته است، بی‌انصافی است.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با متوقف بودن برخی از پروژه‌های بزرگ شهرداری تهران و نیمه کاره رها شدن آنها، خاطرنشان کرد: همزمانی پروژه‌های پل جوادیه  و پروژه نینوا باعث شد ابتدا پل جوادیه احداث شود و بعد به سراغ پروژه نینوا برویم. همچنین در مورد برخی از پروژه‌ها نظیر باغ موزه دفاع مقدس و باغ هنر در ابتدا قرار بود این پروژه‌ها به صورت فاز به فاز بهره‌برداری شود اما پس از آن تصمیم‌ گرفته شد که یکباره افتتاح شود.

ایازی از اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس در سوم خرداد ماه سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: شهرداری تهران تلاش زیادی می‌کند تا پروژه‌ها را در زمان اعلام شده به پایان برساند و خوب است که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز این اقدام شهرداری را عادت کار خود قرار دهند.

وی در ادامه به پروژه بزرگ آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: 20 سال از شروع اجرای این پروژه می‌گذرد و هنوز تکمیل نشده است؛ در حالی که سالانه بخش قابل توجهی از تلفات جاده‌ای مربوط به مسیرهای منتهی به شمال کشور است.

ایازی همچنین یادآور شد که در هفته‌های اخیر جلسات متعددی با معاونت فنی صداوسیما در مورد کاربری مخابراتی برج میلاد داشته‌اند و بیان کرد: توافقاتی در مورد استفاده صدا و سیما از برج میلاد پس از برخی تغییرات در مورد دکل و آنتن صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی کاربری مخابراتی برج میلاد نیز فعال شود. 

کد خبر 105697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز