یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور به درخواست شاعران درباره تاسیس بخشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط با شعر و ادبیات فارسی پاسخ مثبت داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نخستین همایش بین‌المللی شاعران ایران و جهان که در تالار وحدت برگزار شد مجری برنامه درخواست شاعران را برای تشکیل اداره کل شعر و ادبیات فارسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد.

آقای احمدی نژاد در ابتدای سخنانش با بیان اینکه جایگاه واقعی شعر و ادب فارسی یک اداره کل یا معاونت نیست گفت: از آقای وزیر می‌خواهم به جای یک مدیر کل یا معاون، یک قائم مقام وزیر در امور شعر و ادبیات فارسی منصوب کند.

این سخنان رئیس جمهور مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

آقای احمدی نژاد افزود: امروز فرهنگستان هنر با مدیریت شاعری بزرگ، انسانی مومن و استاد شعر، آقای علی معلم دامغانی اداره می‌شود و امیدواریم از این فرهنگستان رایحه خوش ادب، عشق و ایمان منتشر شود.

رئیس جمهور همچنین همدلی و هم اندیشی شاعران و اندیشمندان و تبادل فرهنگ را از نیازهای امروز جامعه بشری دانست و گفت: امروزه که انسانیت انسان لگدکوب خوی سرکش مستکبران، خودخواهان و دنیاطلبان شده است انتشار پیام انسانی شاعران و اهل دل، مجاهدتی بزرگ است.

وی افزود: استادان زبان و ادب، مروجان توحید، عشق، اخلاق و معنویت در پهنه گیتی هستند و بیان شیرین شاعران و هنرمندان و عاشقان حقیقت اثرگذار است به طوری که این اثر را نمی‌توان در دیگر سخنان یافت.

رئیس جمهور با قرائت ابیاتی از حافظ، مولوی، ‌سعدی، وحشی بافقی، شهریار و ملک الشعرای بهار این شاعران را شاعرانی جاوید، عاشق و دارای روحی رمیده از دنیا و پیوسته به حق دانست.

احمدی نژاد درباره مولوی گفت:‌ اگر چه مولانا اصالتا ایرانی،‌ خراسانی و مقیم کشور روم بود اما وی بی شبهه از نوابغ بزرگ عالم بشری است که اندیشه او از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته است و متعلق به یک قوم و یک ملت نیست.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد نشست بین‌المللی شاعران ایران و جهان مقدمه‌ای برای مراودات و گفتگوهای بیشتر و عامل پیونددهنده و دوستی ملت‌ها باشد.

در پایان این مراسم شاعران ایرانی و خارجی حاضر در تالار وحدت به رسم یادبود با رئیس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور داشت و دقایقی به قرائت ابیاتی از اشعار خود و توصیف جایگاه شعر پرداخت.

کد خبر 105327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز