جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه فروردین ماه به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا که سابقه ننگینی در حمله اتمی دارد، حق ندارد دیگر کشورها را به خاطر پیگیری برنامه ‌های صلح آمیز هسته‌‌ای مذمت کند.

وی ادامه داد : تهدیدهای آنان علیه ایران با هیچ میزانی از موازین بشری، مکتبی، مذهبی و حقوقی سازگار نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کنفرانس هسته‌‌ای اخیر در واشنگتن تصریح کرد: کنفرانس‌های آنان تقلبی و توخالی است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه گفت: برای اینکه بلاها ما را از پا درنیاورد و گرانی، بی‌اعتمادی‌ها، اضطراب‌ها و بیماری ‌ا در زندگی ما راهی نداشته باشد باید خود را با الگوهای اخلاقی اسلام تطبیق دهیم و هیچ راهی نداریم جز اینکه در پناه دین زندگی کنیم.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با بیان اینکه بشر در معرض بلاها قرار دارد گفت: همه این مصیبت‌ها در زندگی بشر بازتاب رفتار خودش است.

وی افزود: تحول فرهنگی و اخلاقی در جامعه لازم است و این جز با اراده عمومی که از شما نمازگزاران آغاز می‌شود ممکن نیست.

خطیب جمعه تهران برخی بدحجابی‌ها و نیز رعایت نکردن اصول ارزشی در برخی سفرهای خانواده‌ها را از گناهان صغیره برشمرد و با توصیه به رعایت احکام دینی گفت: اینها انسان‌های بدی نیستند و با دین پیوند دارند.

وی افزود: جاذبه هایی که بدحجاب‌ها در خود و بیرون جامعه ایجاد می‌کنند اگر خدای ناکرده جوانانی دلشان تکان بخورد و به طغیان و بوالهوسی کشیده شوند و دامان آنان آلوده شود، زنا در جامعه زیاد می‌شود و طبق روایات در این صورت زلزله نیز فراوان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به در پیش بودن کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در تهران گفت: ملت ایران قادر به تشکیل چنین کنفرانسی است، زیرا آیین و دین ما، بر احترام به حقوق همه انسان‌ها تاکید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فاضل صدیقی افزود: بر اساس تعالیم اسلام کشتن یک فرد و آدم کشی، کشتن یک نسل دانسته شده است و مسلمانان خودشان را شرعا از این کار دور می‌دانند.

وی ادامه داد: شعار مردم و مسئولان ایرا،ن انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است.

صدیقی با قدردانی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آنان را مایه سرافرازی ایران اسلامی دانست و گفت: دانشمندان جوان و متعهد ما نشان داده اند که دین با علم، توسعه و پیشرفت سازگار است و تضادی با آنها ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: نظام اسلامی با تکیه بر دانشمندان جوان، مومن و ولایی خود حماسه آفریده و به انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست یافته است.

صدیقی اضافه کرد: دنیا چه بخواهد و چه نخواهد ملت ما با دانشمندان جوان خود به این کار ادامه می‌دهد و به مقصد عالی خواهد رسید.

وی گفت: قدرت های بزرگ هم می‌توانند همچنان تنگ نظری نشان دهند یا عاقلانه به قوانین و مقررات بین‌المللی تن دهند.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را نیرویی نجات بخش، ارتش قرآن و امام زمان(عج) دانست و افزود: ارتش که فرمانده کل آن، نایب امام زمان است در همه عرصه‌ها به برکت خون شهیدان حضوری موفق و مقتدر داشته است و دارد.

صدیقی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جزو ارتش‌های قدرتمند جهان هستند که برای حفظ و حراست از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی کمر همت بسته‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 89 به نام همت مضاعف و کار مضاعف از جانب مقام معظم رهبری، همت و کار مضاعف را از اسلامی، ‌اخلاقی، عرفانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ترین مسایل زندگی بشر دانست و گفت: خداوند متعال، بشر را به طلب آرزو و همت مجهز کرده است و باید فرهنگ همت عالی داشتن و کار را جهاد تلقی کردن، در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه موقت تهران بیکاری و کم کاری را ضدارزش دانست و افزود: بدکار کردن نیز ضدارزش است و برخی‌ها فقط می‌خواهند بیلان کار ارائه دهند و کیفیت کار را در نظر نمی‌گیرند.

صدیقی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) از ایشان به عنوان سخنگو و پیام آور شهدای کربلا که نهضت عاشورا را بیمه کردند نام برد و اضافه کرد: حضرت زینب(س) چگونگی نگهبانی از خون شهیدان را به خانواده‌های معظم شهدا آموختند.

جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست با اشاره به اسرار نماز، یکی از مقدمات آن را تحصیل طهارت خواند و با قرائت روایت‌هایی در این باره گفت : انسان‌های پاکیزه و زلال، دل‌ها را به خودشان متوجه می‌ کنند، از این رو در دین اسلام بر نظافت تاکید زیادی شده است.

وی با بیان این که چیزی مهم‌تر از رهایی از آلودگی‌ها نیست کسی که آلودگی باطنی داشته باشد، نمازش خاصیت نخواهد داشت، گفت : برای رسیدن به مقصد الهی، باید خود را تزکیه کنیم.

کد خبر 105180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز