چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: 54 دستگاه اتوبوس شرکت‌کننده در مسابقه رالی اتوبوس‌های درون‌شهری که برای نخستین بار در جهان و به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت واحد برگزار شد 25 فروردین پس از پایان این مسابقه، به‌صورت نمادین در تهران حرکت کردند

یکی از اهداف برگزاری مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری تهران که با حضور نماینده سازمان جهانی حمل‌ونقل اتوبوس‌های شهری و 22 ناظر دیگر برگزار شد ارتقای فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ارائه خدمات شرکت واحد به مردم عنوان شده بود.

پیش از این نیز حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد، اجرای نخستین مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری را در جهت تقویت فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل شهری، ‌ایمنی سفرهای درون شهری، توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانسته و گفته بود: شعار این مسابقه «سرعت، صحت، سلامت، صرفه، صلاح و سهولت» است. در این مسابقه 54 دستگاه اتوبوس شهری از 5 استان کشور عبور کردند و پس از طی مسافت 1500 کیلومتر، صبح دیروز وارد تهران شدند.

این مسابقه طبق برنامه تعریف شده از روز بیستم فروردین از تهران آغاز شد و رانندگان پس از عبور از استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین درنهایت صبح دیروز وارد تهران شدند و در 5 گروه 10 تایی از ساعت 9 تا 12 در شهر گشت زدند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره این برنامه گفت: هدف از حرکت نمادین اتوبوس‌ها در شهر تهران ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس است. 

همچنین مراسم رسمی اختتامیه مسابقه رالی اتوبوسرانی25 فروردین در هتل المپیک برگزار و از رانندگان اتوبوس‌های منتخب در مسابقه قدردانی شد. به‌گفته مدیرعامل شرکت واحد این مسابقات هر سال برگزار خواهد شد.

کد خبر 105147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز