چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات مسئولان آمریکایی که دولت وی را به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی در منطقه متهم کردند تصریح کرد امپراطوری ملعون آمریکا یک روز از بین خواهد رفت.

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاوز در اظهاراتی گفت: برخی از انسان‌های پست در این امپراطوری می‌گویند ونزوئلا مسلح می‌شود و مسابقه تسلیحاتی را آغاز کرده است و ما تهدیدی برای همسایگانمان هستیم، انسان باید خیلی شرور باشد که چنین اظهاراتی را تایید کند به ویژه اینکه این اظهارات از طرف سخنگوهای رسمی امپراطوری آمریکا بیان می‌شود، این امپراطوری ملعونی که یک روز از بین خواهد رفت.

وی افزود: کشورش آمادگی دفاع از خود را دارد چرا که تهدید امپریالیسم به پایان نرسیده است.

چاوز اضافه کرد: امپراطوری آمریکا و برخی از کشورهای نزدیک ونزوئلا مانند دولت کلمبیا همچنان برای حمله به ونزوئلا تلاش می‌کنند.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از ونزوئلا انتقاد کرده و گفته بود: کاراکاس باید پولی را که در سلاح سرمایه گذاری می‌کند برای منافع مردمش هزینه کند.

گیتس که به آمریکای لاتین سفر کرده است به کلمبیا نیز سفر می‌کند.

ونزوئلا اواخر ژوئیه گذشته روابط دیپلماتیک خود را با کلمبیا در پی اعلام توافق بین بوگوتا و واشنگتن در خصوص استفاده ارتش آمریکا از پایگاه‌های کلمبیا به حال تعلیق درآورد. 

چند ماه اخیر کاراکاس و بوگوتا یکدیگر را به جاسوسی متهم کرده‌اند.

کد خبر 105077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز