همشهری آنلاین: قلمی الکترونیک با قابلیت تلاوت قرآن و امکان تکرار آیات با هدف تسهیل قرائت قرآن کریم توسط «صبحی طه» مخترع سوری به بازار آمد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه مصری «البشایر»، صبحی طه در این باره گفت: به محض دست‌ زدن به نوک این قلم الکترونیک، این قلم شروع به تلاوت آیات قرآنی که به آنان اشاره می‌شود، می‌کند.

وی افزود: این قلم الکترونیک، امکان قرائت قرآن برای فرد را فراهم می‌کند و به منظور حصول اطمینان از قرائت صحیح، امکان تکرار آنچه را که فرد آن را می‌شنود نیز وجود دارد.

این قلم الکترونیک که به تازگی توسط صبحی طه اختراع شده است، به تأیید کمیته بازنگری قرآن الأزهر رسیده است.

این مهندس سوری تاکنون اختراعاتی در زمینه مصحف تجوید جیبی دیجیتالی(دی پی کیو)، دستگاه روشنایی دیجیتالی برای قرائت قرآن با کنترل از راه دور، مصحف‌های تجوید به 9 زبان و 4 روایت قرآنی و به‌ کارگیری حرف لاتین برای لفظ عربی از طریق رمزگذاری رنگی با هدف آموزش قرائت صحیح قرآن کریم داشته است.

وی در سال 1986 میلادی مؤسسه انتشاراتی «دارالمعرفة» را در دمشق تأسیس و این مؤسسه تا سال 1990 بیش از 240 عنوان کتاب در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تاریخی منتشر کرد.

این مؤسسه از سال 1991 تا 1994 اقدام به انتشار مصحف تجوید از ابداعات صبحی طه کرد، در سال 1999 میلادی مجمع پژوهش‌های اسلامی الأزهر این مصحف تجوید را مورد تأیید قرار داد.

در سال 2008 میلادی، جایزه قرآن کریم «رأس الخمیة» امارات به صبحی طه، مهندس سوری اهدا شد، وی به خاطر ابداع مصحف تجوید که رساله دکتری وی بود و به مدت هفت سال به طول انجامید از سوی اتحادیه نویسندگان عرب‌زبان در فرانسه، دکتری افتخاری اختراعات دریافت کرد. 

کد خبر 104939

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز