گروه شهری: نخستین مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صبح جمعه 20 فروردین از تهران آغاز شد.

جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح این مسابقه با تاکید بر اینکه شرکت واحد از قدیمی‌ترین نهادهای خدماتی کشور با بیش از نیم قرن سابقه محسوب می‌شود، گفت: رانندگان خدومی که در خانواده بزرگ شرکت واحد مشغول به کارند، روزانه بیش از 4 میلیون مسافر را به مقصد می‌رسانند.

وی افزود: شرکت واحد همیشه در معرض ارزیابی و قضاوت مردم قرار دارد و خوشبختانه با تلاش‌های خوبی که در چند سال اخیر صورت گرفته، ادبیات و فرهنگ حاکم بر این مجموعه ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه رانندگان حرفه‌ای شرکت واحد باید با رانندگی صحیح خود الگوی سایر رانندگان باشند، اظهار کرد: رانندگی در شهر شلوغی مانند تهران کار بسیار سختی است و رانندگان اتوبوس‌های شهری در شرکت واحد یکی از دشوارترین مشاغل را بر عهده دارند.

معاون شهردار تهران با تقدیر از صبوری و بردباری رانندگان شرکت واحد، ضرورت حفظ آرامش، آداب معاشرت و احترام به شهروندان از سوی رانندگان اتوبوس‌های شهری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: خدمات رسانی روزانه به بیش از 4 میلیون مسافر به‌رغم همه محدودیت‌ها و موانع، بهترین گواه برای اثبات شایستگی مجموعه شرکت واحد است.

تشکری هاشمی در حاشیه این مراسم و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد مخالفت به عمل آمده از سوی فدراسیون اتومبیلرانی با رالی اتوبوس‌های شهری، گفت: برای برپایی این برنامه با دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت کشور، نیروی انتظامی و کانون اتومبیلرانی تهران هماهنگ شده و بهتر است مسئولان مربوطه به جای مخالفت با یک حرکت فرهنگی، ‌به کار اصلی خود بپردازند و حوزه کاری خود را سر و سامان دهند.

وی با اظهار تأسف از اینکه سرنوشت کشور به مسائل سیاسی گره زده شده، خاطرنشان کرد: حداقل اجازه ندهیم فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات به مردم در این بخش‌ها به‌ویژه در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری «همت مضاعف و کار مضاعف» نام گرفته به مسائل سیاسی آلوده شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت در پایان، برگزاری این مسابقه را آزمونی اجرایی جهت ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای رانندگان شرکت واحد دانست و اعلام کرد: عبور این اتوبوس‌ها در مسیر می‌تواند در تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای طول مسیر رالی مؤثر باشد و مردم را به استفاده از وسایل نقلیه همگانی ترغیب و تشویق کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز درباره مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری گفت: در این مسابقه 54 دستگاه اتوبوس به نشانه جشن 54 سالگی شرکت واحد حضور دارند و مسیر 1500 کیلومتری این مسابقه در 6 استان را در مدت 5 روز طی می‌کنند و 25 فروردین به تهران باز می‌گردند.

حسین بیژنی اجرای نخستین مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری را در جهت تقویت فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل شهری، ‌ایمنی سفرهای درون شهری، توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و خاطر نشان کرد: شعار این مسابقه «سرعت، صحت، سلامت، صرفه، صلاح و سهولت» است.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی کشور پنج‌شنبه شب و در پی اطلاع از صدور مجوز برگزاری نخستین رالی اتوبوس‌های شهری توسط شفیع خراسانی، رئیس هیات اتومبیلرانی استان تهران، ضمن غیرقانونی خواندن این رالی، وی را از سمت خود برکنار کرد.

کد خبر 104659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز