پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ و ناظر این فدراسیون در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد گفت: ایران در زمینه علوم رباتیک توسعه قابل توجهی دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ پرفسور آرنود ویسر در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی و دومین همایش بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با ابراز خرسندی از حضور در ایران افزود: مسابقات ربوکاپ، یک همکاری بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست در مسابقات جهانی ربوکاپ حضور دارد اضافه کرد: تاکنون رقابت‌های جذابی از تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی دیده‌ام و خوشحالم از اینکه از نزدیک شاهد رشد و توسعه علوم رباتیک در ایران هستم.

ویسر سطح کیفی و فنی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران را خوب و بالا ارزیابی کرد و گفت: تعداد زیادی از تیم های خارجی در این مسابقات حضور دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ مین یاب در این مسابقات، جالب و جذاب است ابراز امیدواری کرد: رقابت های این لیگ در مسابقات جهانی نیز گنجانده شود.

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ هدف از توسعه علوم رباتیک را بکار بردن آن در زندگی انسان‌ها بیان کرد و افزود: چنین رویدادهایی فقط جنبه مسابقه ندارد بلکه فرصتی برای تبادل اطلاعات تیم‌های مختلف با یکدیگر و ارتقاء سطح علمی آنان است.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با شرکت 340 تیم از 10 کشور جهان در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

این مسابقات تا 20 فروردین ادامه دارد و علاقمندان برای تماشای آن می‌توانند از ساعت 9 تا 15 به سالن های 35 ، 38 و 38A نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 104573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز