سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

درحالی‌که با ادامه محاصره شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی تونل‌های زیر زمینی میان این منطقه و مصر تنها امید ساکنان غزه برای تامین مایحتاج اولیه زندگی به حساب می‌آید

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ساخت دیوار فولادی مصر همچنان با نظارت افسران اطلاعاتی آمریکایی و فرانسوی ادامه دارد.

یک منبع آگاه اعلام کرد که مقام‌های دولت مصر ساخت بخش‌های مهمی از این دیوار فولادی را تحت نظارت افسران اطلاعاتی آمریکایی و فرانسوی تکمیل کرده‌اند. دولت مصر در همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی در حال ساخت این دیوار است که در عمق زمین قرار دارد و مانع از رسیدن مایحتاج مورد نیاز فلسطینی‌های ساکن غزه از طریق تونل‌ها می‌شود. این دیوار فولادی طوری طراحی شده است که امکان ذوب یا سوراخ کردن آن به هیچ نحوی وجود ندارد.

این منبع امنیتی گفت: مقامات امنیتی حدود 10 روز است که ساخت دیوار در ناحیه غربی دروازه صلاح‌الدین در شهر رفح را که به منطقه البراهمه می‌رسد، آغاز کرده‌اند. بیشترین تونل‌ها مابین غزه و مناطق مرزی مصر در منطقه البراهمه قرار دارد.

وی افزود: مقام‌های مصری اخیرا به‌طور چشمگیری زیرنظر افسران اطلاعاتی آمریکا و فرانسه که فعالیت‌های میدانی را دنبال می‌کنند در حال فعالیت هستند. فلسطینی‌های ساکن غزه با محاصره شدید این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود مانند آب آشامیدنی با مشکلات جدی مواجه هستند.

کد خبر 104494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز